مهاجرت میلیونی کاربران ایرانی تلگرام به پیام‌رسان‌های داخلی

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: علی‌رغم تبلیغات پرحجم جهت استفاده از فیلترشکن برای دسترسی به تلگرام، فعالیت تلگرام در فضای مجازی کشور بیش از 90 درصد کاهش داشته است.

عبدالصمد خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور اظهار کرد: بررسی‌های به عمل آمده حاکی از آن است علی‌رغم تبلیغات پرحجم جهت استفاده از فیلترشکن برای دسترسی به تلگرام، فعالیت تلگرام در فضای مجازی کشور بیش از 90 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون چند میلیون از کاربران تلگرام به پیام رسان‌های داخلی مهاجرت کرده‌اند.

معاون قضایی دادستان کل کشور تصریح کرد: طی مدت کوتاهی که تلگرام فیلتر شده است، پیام رسان‌های اجتماعی بومی مشابه آن مانند سروش, بله, آی گپ و گپ رشد کمی و کیفی فوق العاده‌ای داشته اند.

خرم آبادی گفت: اگر وزارت ارتباطات در اجرای وظایف خود، برخی دیگر از موانع موجود بر سر راه پیام رسان‌های داخلی را بر دارد, آن‌ها به زودی قله‌های موفقیت را فتح و کشور را از وابستگی به بیگانگان در این حوزه نجات خواهند داد.

وی افزود: سرمایه گذاران و مدیران پیام رسان‌های بومی وقتی که استقبال بی نظیر مردم را باور کردند، علاوه بر استفاده بیشتر از متخصصان و بکارگیری سرمایه‌های انسانی، سرمایه‌گذاری مالی قابل توجهی را در فضای مجازی انجام داده و سرورها و تجهیزات فنی زیادی را خریداری و نصب کرده‌اند، اما تا کارشان به نتیجه برسد نیازمند حمایت جدی دولت هستند.

معاون قضایی دادستان کل کشور تصریح کرد: آذری جهرمی در مناظره تلویزیونی که قبل از وزیر شدنش با بنده داشت, اذعان کرد مهاجرت مردم به پیام رسان‌های داخلی می‌تواند 3 هزار میلیارد تومان درآمد برای بخش داخلی به دنبال داشته باشد. بنده معتقدم درآمد اقتصادی ناشی از رونق پیام رسان‌های بومی برای کشور ده‌ها هزار میلیارد تومان است.

خرم آبادی گفت: با بیرون راندن دشمن از قسمتی از فضای مجازی کشور، اندک اندک اقتصاد مقاومتی در این فضا در حال شکل گرفتن است.

وی افزود: عده‌ای با دادن وعده دائمی نبودن فیلتر تلگرام رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی در فضای مجازی و تحقق اقتصاد مقاومتی در این فضا را کند می‌کنند.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: جلوگیری از فعالیت تلگرام علاوه بر اینکه موجبات رونق اقتصادی کشور و ممانعت از جاسوسی اطلاعاتی دشمنان را فراهم کرده, نقشه و برنامه چند ساله آن‌ها برای برهم زدن نظم و امنیت کشور و استمرار تهاجم فرهنگی را نقش بر آب کرده است.