مهلت 10 روزه به کرباسیان جهت توضیح درباره فاینانس و اعتبارات خارجی

گروه اقتصادی- محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم در گفتگو با افکارنیوز با اشاره به سوالش از مسعود کرسیان وزیر اقتصاد و داریی که دیروز در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد، گفت: محور سوال اینجانب در ارتباط با فاینس و اعتبارات خارجی بوده که از وزیر سوال کردم میزان این فاینانس و اعتبارات چقدر است و چه میزان از آن در بخش دولتی و چقدر هم در بخش خصوصی هزینه می شود.

وی افزود: همچنین از وزیر سوال کردم که این اعتبارات چقدر برای طرحهای بزرگ و چقدر هم برای طرحهای کوچک و زود بازده هزینه شده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: وزیر پاسخ هایی را مطرح کردند اما چون وارد جزئیات نشد، کمیسیون به وی  مهلت 10 روزه داد تا گزارش کاملی را در این زمینه ارائه کند.

صباغیان افزود: اگر توضیحات وزیر قانع کننده نباشد، سوال برای بررسی بیشتر به صحن مجلس ارجاع خواهد شد.

وی همچنین به پنچ سوال خود از وزرای علوم، صنعت و کشور که امروز سه شنبه مطرح می شود گفت: 2 سوال اینجانب از منصور غلامی وزیر علوم است که محورهای آن به افت کیفیت تحصیلی، توجه بیش از حد به مدرک گرایی، موضوع پایان نامه ها و کپی برداری بجای تحقیق و بررسی مربوط می شود.

نماینده مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم با بیان اینکه سوالات در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار دارد، افزود: وزیر باید پاسخ دهد که چه برنامه ای برای افزایش کیفیت تحصیلی و هدایت دانشجویان به سمت تحقیق علمی و جلوگیری از کپی برداریها دارد.

صباغیان ی با اشاره به 2 سوال خود از محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت که در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد گفت: متاسفانه صادرات نفت بصورت خام صورت می گیرد و ما خود وارد کننده فراورده های نفتی هستیم وزیر باید پاسخ دهد که چرا از محصولات به درستی استفاده نمی شود.

وی با بیان اینکه محور دوم سوال در خصوص نظارت نکردن وزارت صنعت بر شرکت های لیزینگ خودرو است، افزود: متاسفانه وزارت صنعت هیچ نظارتی بر این شرکت ها ندارد که وزیر باید در این زمینه پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به سوالش از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: محور این سوال در خصوص ندادن حق و حقوق کارکنان شوراهای حل اختلاف است که البته قبلا در این زمینه از وزیر دادگستری سوال کردم که جواب قانع کننده ای نداد.

صباغیان افزود: درآمدی که شوراهای حل اختلاف دارند باید برای کارکنان شوراها باشد اما با اینکه آنها زحمات زیادی می کشند ولی حقوقی به آنها پرداخت نمی شود.

وی گفت: وزیر کشور باید پاسخگوی این بی عدالتی باشد.