ثبات نرخ تخم‌مرغ در بازار

ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران ، از ثبات نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: اکنون نرخ هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری 5 هزار و 400 تومان، معادل شانه‌ای 11 هزار تومان و دانه‌ای 380 تومان است.

نبی‌پور افزود: با توجه به عرضه هر شانه تخم‌مرغ 30 عددی شیرین پک شده با نرخ مصوب 12 هزار و 600 تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار، عرضه با نرخ‌های  بالاتر در خرده فروشی‌ها گران فروشی است که تعزیرات باید با متخلفان برخورد کند.

به گفته وی، عرضه هر عدد تخم مرغ با نرخ بالاتر از 400 تومان در خرده فروشی‌ها غیر منطقی است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به اینکه شیوع بیماری آنفولانزای حاد پرندگان در استان‌ها ادامه دارد، بیان کرد: روزانه گله‌های زیادی درگیر بیماری هستند که با وجود کاهش چشمگیر تولید در مقایسه با روزهای گذشته، امکان پیش‌بینی قیمت تخم‌مرغ در بازار وجود ندارد.

نبی‌پور ادامه داد: از آبان سال گذشته تا کنون، شیوع بیماری آنفولانزای حاد پرندگان متوقف نشده است به طوریکه طبق اعلام سازمان دامپزشکی 15 استان اصلی تولیدکننده به جز خراسان رضوی درگیر این بیماری هستند.

براساس پیگیری قیمت تخم مرغ در مغازه‌های سطح شهر هر شانه تخم‌مرغ 30 عددی 14 تا 16 هزار تومان و دانه‌ای 500 تا 700 تومان در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود در حالیکه مسئولان امر معتقدند که عرضه تخم‌مرغ با نرخ بالاتر از 12 هزار و 600 تومان گران فروشی است که سازمان تعزیرات با نظارت و کنترل کافی در بازار باید با گران فروشان برخورد کند.