بارش برف مرغ را گران کرد

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ،از افزایش 200 تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 700 تومان، مرغ آماده به طبخ در میدان بهمن 6 هزار و 200 تومان،میادین میوه و تره بار 6 هزار و 490 و خرده فروشی 7 هزار و 500 تومان است.

وی کاهش عرضه ناشی از بارش برف و مسدود شدن راه‌ها را دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد.

یوسفی با پیش‌بینی قیمت مرغ در بازار، گفت: با توجه به نرخ  نهاده‌های تولید تا پایان سال قیمت مرغ زنده باید به 5 هزار و 500 و آماده به طبخ 8 هزار تومان برسد، چرا که در صورت تحقق نیافتن این موضوع صنعت مرغداری در اوایل سال آینده با بحران جدی روبه‌رو خواهد شد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: قیمت برخی نهاده‌ها اعم از ذرت و کنجاله سویا در سه ماه اخیر حدود 25 تا 30 درصد در بازار افزایش یافت که این امر تأثیر بسزایی در قیمت تمام شده تولید دارد.

وی با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه همچنان روبه افزایش است، تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضا، نرخ جوجه یکروزه تا 15 اسفند همچنان با نوسان روبه‌رو خواهد بود، چرا که مرغداران تصوراتی مبنی بر افزایش قیمت مرغ در ایام پایانی سال دارند.

این گزارش می‌افزاید: هر کیلو ران مرغ با کمر 6 هزار و 300، ران مرغ بدون کمر 7 هزار و 300، سینه با کتف 12 هزار و 500، سینه بدون کتف 13 هزار و 500 و فیله مرغ 15 هزار تومان است.