کاهش نرخ زمین در شهرک‌های صنعتی دولتی

محمد شریعتمداری در نشست شورای اداری استان البرز که عصر امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز از ظرفیت‌های مناسبی در حوزه صنعت، معدن و تجارت برخوردار است.

وی افزود: 39 درصد اشتغال استان البرز در بخش صنعت و مابقی اشتغال در دیگر حوزه‌ها است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در صنایع استان البرز تقاضا برای دریافت مجوز وجود دارد، بیان کرد: صادرات استان البرز از 22 میلیون دلار در سال 91 به حدود 90 میلیون دلار رسیده و این مبلغ تنها صادرات کالا از گمرک استان البرز بوده و در صورتی که بخواهیم صادرات کالا و خدمات استان را از دیگر گمرکات را محاسبه کنیم شاید به حدود 400 میلیون دلار برسد.

شریعتمداری با بیان اینکه استان البرز در حوزه صنایع دانش بنیان نیز جزو استان‌های پیشرو است، تصریح کرد: صادرات کالا در استان البرز کیفی‌تر و بهتر شده است.

وی با بیان اینکه اعمال معافیت مالیاتی شهرک صنعتی اشتهارد در استان البرز در شعاع 120 کیلومتری نیازمند اهتمام است، تصریح کرد: این فاصله به صورت زمینی محاسبه شده و لازم است معافیت مالیاتی در این حوزه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مشوق‌هایی برای تمرکز واحد‌های صنعتی در شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در شهرک‌های صنعتی دولتی نرخ زمین کاهش داده شده که اشتیاق برای حضور سرمایه‌گذاران بیشتر شود.