وزیر نفت در مواقع بحران از جمله اختلاس و حادثه سانچی کجاست؟

گروه اقتصادی- زهرا سعیدی نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به عملکرد ضعیف وزیر نفت، گفت: در روزهای گذشته 2 اتفاق مهم در حوزه کاری بیژن زنگنه وزیر نفت افتاده اما معلوم نیست این وزیر کجاست؟.

وی افزود: هشت روز بود که کشتی ساچی با 32 خدمه در آتش سوخت اما دریغ از یک پیگیری از سوی وزارت نفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اظهاراتی مبنی بر اینکه شرکت نفکش تحت مالکیت سازمان تامین اجتماعی است، افزود: بر اساس اطلاعاتی که به ما رسیده مالکیت 34 درصد نفتکش به صندوق بازنشستگی نفت، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، 33 درصد به صندوق بازنشستگی کشوری و 33 درصد هم به شستا بر می گردد.

سعیدی با اظهار تعجب از انکار ارتباط وزارت نفت با شرکت نفتکش، تصریح کرد: بین وزارت نفت و این شرکت ارتباط ذاتی و اخلاقی وجود دارد و ما نمی دانیم آقایان چرا منکر این ارتباط هستند.

وی با تاکید بر اینکه وزیر نباید از مسئولیت شانه خالی کند بلکه باید مسئولیت کم کاری را برعهده بگیرد، افزود: در زمان حادثه سانچی خبری از وزیر و وزارت نفت نبود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به موضوع اختلاس میلیاردی یک کارمند وزارت نفت اشاره کرد و گفت: در زمانی که رسانه ها از این اختلاس خبر منتشر می کردند، هم وزیر نفت معلوم نبود کجاست.

سعیدی با بیان اینکه میزان این اختلاس 100 میلیارد تومان اعلام شده تصریح کرد: ما نمیدانستیم که این اخبار درست بوده یا خیر؟.

وی گفت: وزیر نفت که در زمان استخدام بحق دانشجویان می گفت ما پول نداریم، چگونه یک کارمند ساده می تواند میلیاردها پول این مملکت را بگیرد و به راحتی از کشور خارج شود.

نماینده مبارکه در مجلس با اشاره به تذکر خود در جلسه روز چهارشنبه گذشته صحن مجلس تصریح کرد: تا قبل از این تذکر وزیر نه در مورد حادثه سانچی توضیح داده بود و نه در مورد اختلاس.

سعیدی افزود: وزیر نفت بعد از تذکر اینجانب اعلام کرد که در خصوص کشتی سانچی مسئولیت قانونی نداشت، سوال این است پس 34 درصد مالکیت این نفکش مگر مال صندوق بازنشستگی نفت نیست؟ مگر این بازنشستگان کارکنان شما نبودند؟.

وی تصریح کرد: وزیر نفت باید بگوید در موارد بحران و حوادث غیر مترقبه در کجاست؟.

.