صدای خرد شدن استخوانها زیر چرخ دنده های گرانی

فاطمه آلیا “دبیرکل حزب زنان جمهوری اسلامی”، درباره تلاش مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی مردم، گفت: در فرهنگ و ادبیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران پذیرفتن مسئولیت به معنی خدمت گذاری به مردم، برنامه ریزی برای کاهش مشکلات ، به وجود آوردن رفاه نسبی و تضمین کرامت و زندگی آبرومندانه برای مردم است، غیر از این هیچ جایگاهی برای یک مسئول مخصوصا مسئول اجرایی در نظام جمهوری اسلامی ایران تعریف نشده است.

وی افزود: بنابراین بسیار واضح و شفاف است که یک مقام مسئول باید احساس مسئولیت کند، با درد مردم آشنا باشد، زندگی خود را به لحاظ سبک زندگی نزدیک به مردم قرار دهد و از تجمل گرایی پرهیز کند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه معتقدم باید برای مشکلات کنونی که مردم با آن روبه رو هستند اولویت بندی کرد، اظهارداشت: در مقطع کنونی مشکل اصلی و اساسی اقتصاد و معیشت مردم است؛ عده زیادی در اقلام رزمره(آب و نان) در مضیقه هستند و ما هیچ راه حلی از سوی مسئولان نمی بینیم.

آلیا تصریح کرد: بعضی از مسئولان در جایگاه اپوزیسیون طرح سوال می کنند، معلوم نیست از موجودات خیالی سوال می کنند! آنها باید از وجدان خود سوال کنند “اگر جای یک مسئول متعهد را غصب کردند باید پاسخگوی پیشگاه الهی باشند” از این رو مردم در مشکلات و بعضی از مسئولان اجرایی در اشکالات غرق شده اند در حالی که این مسئولان اجرایی هستند که باید اشکالاتشان را برطرف کنند.

وی با بیان این مطلب” در یکی، دو سال اخیر افرادی از دایره مسئولان در رده های مختلف اختلاس و سرانجام  گریخته اند”،کفت: متاسفانه قبح آن شکسته شد، نظارت ها کم رنگ شده است و هروز نیز مباحث نو مطرح می شود که در این راستا می توان به هدفندی یارنه ها اشاره کرد.

نماینده سابق مجلس اضافه کرد: پیرامون هدفمندی یارانه ها شاهد مواضع ضد و نقیض مسئولان هستیم  از سوی دیگر دولتِ اعتدال سعی می کرد با برگ برنده خود که همان طرح تحول سلامت بود سایر کم کاری هایش را بپوشاند اما اکنون شاهد آن هستیم بیمه سلامت که رایگان بود برای آن هزینه تراشیدن تا مردم بپردازند.

آلیا به ایستادگی مردم و تبعیت آنها از ولایت فقیه اشاره و در عین حال گفت: مردم دلبسته انقلاب هستند اما حقیقتا کم کاری و بی تدبیری بعضی مسئولان اجرایی بین دولت و ملت فاصله می اندازد.

وی در پاسخ به این سوال« برخی تحلیل گران اقتصادی معتقدند با گرانی دلار، تورم هم قطعی است در حالی که دولتمردان می گویند تورم را کنترل کرده و می کنیم؛ آیا دولت توانسته در عمل تورم را کنترل کند؟»، افزود: دولت در زمان انتخابات با طرح مسائل اقتصادی از مردم رای گرفت اما به دلیل عدم توجه به اولویت ها امروز همین دولت از موضوع اقتصاد لطمه خورده است و یک علت آن به ضعف مدیریت و دانش اقتصادی برمی گردد چراکه دخل و خرج ها به درستی تنظیم نمی شود و دولت به شدت کسری بودجه دارد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با تاکید براینکه تورم و گرانی روز به روز افزایش پیدا می کند، گفت: البته مسئولان اجرایی توجیه می کنند در صورتی که مردم با پوست و استخوان لمس می کنند که لای چرخ های گرانی خرد می شوند و این نشان می دهد تورم است.

آلیا تصریح می کند: دولت تورم را به گونه ای دیگر تعریف می کند، مسئولان اجرایی در مصاحبه های رسانه ای می گویند منظور ما از تورم این است که به یک نسبت قابل قبولی گران می شود؛«شرم هم نمی کنند». حرف آنها اهانت به شعور مردم است.

وی با بیان اینکه کارشناسان اقتصادی حتی کسانی که گرایش به دولت دارند مهر تایئ بر تورم و گرانی زده اند، اظهارداشت: مردم نمی توانند با گفتار درمانی مسئولان شکم خود را سیر کنند بالاخره باید پذیرفت بیشترین حد تورم وجود دارد.

نماینده سابق مجلس درباره نقش نمایندگان برای حل مشکلات اقتصادی، گفت: نمایندگان باید سخنگوی ملت باشند، درد ملت را در مجلس پیگیری کنند و لابی گری ها کنار بگذارند و منافع مردم را فدای منافع شخصی و گروهی نکنند همچنین اکنون که در فصل بودجه به سر می بریم مردم از نمایندگات انتظار دارند بودجه را به گونه ای تنظیم کنند تا منجر به رفاه نسبی آنها شود.