نامه‌نگاری نمایندگان مجلس با سیف

در حالی از شنبه ۱۵ بهمن ماه، تراکنش‌های فاقد رمزنگاری از مبدا تا مقصد متوقف شده که تعدادی از نمایندگان مجلس با ارسال نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی خواستار توقف اجرای این بخشنامه شده‌اند. در این نامه که به امضای ۱۳ نفر از نمایندگان مردم در مجلس رسیده، آمده است: نظر به وسعت و کثرت خیریه‌های محروم مرتبط با سامانه‌های جذب کمک‌های مردمی تقاضا می‌شود با پشتیبانی سامانه‌های USSD، ادامه فعالیت‌های این سامانه‌ها مورد مساعدت قرار گیرد.

بر اساس بخشنامه‌ای از طرف بانک مرکزی مقرر شده است از نیمه بهمن ماه امکان استفاده از کدهای USSD منتفی شود؛ ضمن اینکه لغو این امکان به معنای از دست رفتن منابع مالی موسسات خیریه و بیکاری هزاران کسب و کار موبایلی است.USSD ارسال پیام از طریق کد دستوری است که سریعترین و ساده ترین روش برای ارسال پیام و جابجایی پول به شمار می‌رود. پیام‌های USSDهمواره بین یک * و # محصور می‌ گردد و بدین ترتیب از شماره‌های تلفن تمیز داده می‌شوند.

به گزارش مهر، اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی هفتم بهمن ماه با صدور بخشنامه‌ای به منظور ارتقای امنیت و بهبود خدمات بدون حضور کارت در شبکه شتاب اعلام کرد که به منظور صیانت از اطلاعات دارندگان کارت، ارتقاء امنیت و بهبود خدمات بدون حضور کارت در شبکه شتاب اقداماتی را انجام می‌دهد که بر اساس آن، از روز یکشنبه پانزدهم بهمن ماه ۱۳۹۶ تراکنش‌های فاقد رمزنگاری از مبدا تا مقصد در مسیرهای بدون حضور کارت صرفاً برای پرداخت قبوض عمومی نظیر قبوض آب، برق، گاز و تلفن شهری مجاز است و تراکنش‌های مربوط به خرید شارژ و یا قبوض ویژه در شبکه‌های شتاب و شاپرک پذیرش و پردازش نخواهد شد.

یادآور می شود که آقایان محمود بهمنی، محمدرضا امیرحسنخانی، حسین امیری خامکانی، قاسم میرزایی نیکو، احمد محمدی انارکی، نصرالله پژمان‌فر، فرهاد تجری، دکتر محمدحسین قربانی، علی اسدی کرم، علی‌برز بختیاری، بهمن طاهرخانی، حسین نیاز آذری و امیر خجسته نامه ارسالی برای جلوگیری از قطع یو.اس.اس.دی ها به رئیس کل بانک مرکزی را امضاء کرده اند.