بازار مسکن در سال آینده افزایش قیمت دارد؟

 حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال آینده افزایش قیمت مسکن نخواهیم داشت، اظهار کرد: با پیش بینی‌های صورت گرفته تنها 2 درصد بیش از نرخ تورم در برخی از مناطق تهران با افزایش قیمت مواجه خواهیم بود.

مظاهریان با بیان اینکه سیاست اصلی دولت تقویت صندوق پس‌انداز یکماست، گفت: صندوق پس‌انداز یکم، سالم‌ترین فرآیند برای خانه‌دار شدن مردم است.

وی در ادامه افزود: هم اکنون بیش از 370 هزار نفر در این صندوق حساب باز کرده‌اند و آرزوی ما این است که این میزان سپرده‌گذاری بیش از 50 درصد افزایش یابد.

مظاهریان بیان کرد: صندوق پس‌انداز یکم  به تدریج تسهیلات را پرداخت می‌کند در نتیجه هیچ شوکی به بازار برای افزایش قیمت وارد نمی شود.

وی تاکید کرد: تمامی سپرده های این صندوق سرمایه مردم است و هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند، بنابراین با افزایش قیمت نفت یا دلار نرخ‌ها تغییر نمی‌کند و ما باید از این صندوق دفاع کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صندوق پس‌انداز یکم، کمترین میزان نرخ سود تسهیلات را در نظر گرفته است، گفت: نرخ سود تسهیلات در بافت‌های فرسوده 8 درصد و در سایر بافت ها 9.5 درصد است که با دستور رئیس جمهور نرخ سود در بافت‌های فرسوده، 2 درصد نیز بیشتر کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده و با ارائه مجوز بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، مدت بازپرداخت تسهیلات از 12  به 15 سال خواهد رسید.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تمامی خانوارها می‌توانند با یک سال سپرده‌گذاری دو برابر سپرده خود، تسهیلات دریافت کنند و ما سعی داریم با این اقدامات میزان تقاضای مسکن را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه فرآیند نظام تامین مالی برای خانه‌دار شدن باید تغییر کند، گفت: هم اکنون 50 درصد قیمت مسکن، تسهیلات پرداخت می‌شود و امیدوار هستیم این میزان تسهیلات به 70 درصد برسد.

مظاهریان در خاتمه یادآور شد: باید تقاضا را به نفع خانوارها تغییر دهیم و بتوانیم روند خانه‌دار شدن آسان‌تر کنیم.