سعید سلطانی سروسطانی در گفتگو با مهر با اشاره به قیمت شیر خام گفت: شیری که ۴ درصد چربی دارد به قیمت ۶۸۰ تومان توسط دامدار فروخته می شود، در حالیکه صنایع لبنی چربی همین شیر را پس از خریداری جدا کرده و به فرآورده هایی مثل خامه تبدیل می کنند که از فروش آن نیز سود بیشتری به دست می آورند.

وی با بیان اینکه شیر با کیفیت با قیمتی بالاتر از ۶۸۰ تومان برای دامدار درمی آید، اظهار داشت: دولت باید ابتدا از تولید کننده حمایت کند بعد اگر تولید کننده دچار خطایی شد و طبق قوانین عمل نکرد با آنها برخورد کند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشورتصریح کرد: آنالیز قیمت کارشناسی شده را به وزارت صنعت و معدن و تجارت اعلام کرده ایم.

وی افزود: در کمیته های تعیین قیمت شیر در استان ها که با حضور اتحادیه های دامداران برگزار می شود آنها نیز به سهم خود قرار است قیمت مصوب را اعلام کنند.

سلطانی سروسطانی با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد قیمت شیر به قیمت نهاده های دامی مربوط می شود، تأکید کرد: زمانی که قیمت نهاده های دامی افزایش می یابد قیمت شیر نیز بیشتر می شود.

وی اعلام کرد: از سال گذشته تاکنون با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی قیمت شیرو گوشت نیز دچار افزایش قیمت چشمگیر شده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور گفت: قیمت مطرح شده در جلسه با وزارت صنعت و معدن پایین تر از قیمت آنالیزی ما بود؛ آنها در بررسی های خود قیمت نهاده های دامی را متفاوت با قیمت روز در نظر گرفته بودند که همین مسئله باعث شده که قیمت کارشناسی آنها پایین تر از ۷۱۰ تومان باشد.