به گزارش مهر، از روز اول دی ماه طرح مشاوره برای فروش مسکن مهر از سوی مشاوران املاک در استان تهران راه اندازی شده است و مشاوران املاک ضمن معرفی این واحدها به متقاضیان، به آنها اعلام می کنند که تمامی واحدهای فروخته شده تا بهمن ماه تحویل داده میشود.

در این بین متقاضیان هم که تمامی آنها مستاجر هستند برای تامین سهم آورده خود اغلب از صاحبخانه ها ودیعه خود را پس می گیرند تا برای تحویل خانه جدید آماده شوند و این در حالی است که هنوز بخشی از این واحدها زیر ساخت های اولیه را برای تحویل به متقاضیان ندارند.

در واقع از سوی مسئولان اعلام شده است که ۸ هزار واحد مسکن مهر برای معرفی و فروش به مشاوران املاک سپرده شده است و اینها آماده تحویل هستند اما گفته می شود هنوز بخش زیادی از این واحدها، آب و برق و گاز ندارند و دولت در تلاش است که تا بهمن ماه این واحدها را تکمیل کند.

البته در شهر جدید پرند ساخت ۲۵ هزار واحد مسکن مهر به پایان رسیده است اما به دلیل نداشتن امکاناتی مانند آب، برق و گاز فعلا نمی تواند به بهره برداری برسد، این درحالی است که دولت وعده داده بود در هر سال یک میلیون واحد مسکونی را به بهره برداری برساند.

دولت در دو سال گذشته با برآوردهایی که انجام داد اعلام کرد که باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی مهر ساخته شده و به متقاضیان تحویل داده شود تا نسبت میان عرضه و تقاضا در کشور به تعادل برسد اما در حال حاضر ساخت واحدهای مسکن مهر از زیر ساخت ها پیشی گرفته اند و همین امر افتتاح واحدها را با تعویق مواجه کرده است.

این امر به خصوص در شهرهای جدید نمود بیشتری دارد بطوریکه اغلب شهرهای جدید به خصوص در استان تهران با نبود تاسیسات زیربنایی و حمل و نقل عمومی روبرو هستند و همین امر موجب بی میلی متقاضیان برای تحویل این واحدهاست.

در این خصوص به نظر می رسد که تغییر مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در روزهای گذشته در واکنش به عدم افتتاح واحدهای مسکن مهر باشد زیرا وزیر راه و شهرسازی هم در مراسم تودیع این معاون اعلام کرد که مدیرانی که واحدهای مسکن مهر را آماده بهره برداری نکنند باید استعفا دهند.

در میان تلاش علی نیکزاد برای بهره برداری هرچه سریعتر واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید استان تهران، اما این واحدها هنوز آماده بهره برداری نیستند، ضمن آنکه به دلیل نبود تاسیسات زیربنایی، محوطه سازی در شهرهای جدید انجام نگرفته است و تردد در کوچه و خیابان های خاکی و به سختی انجام می گیرد.

تحویل ۸ هزار واحد مسکن مهر با تمامی امکانات

در این رابطه مدیرعامل شهر جدید پرند در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه زیرساخت توسعه بیشتری یافته است، گفت: با همکاری شرکت جهاد نصر تامین زیرساخت ها در حال انجام است و تمامی ۸ هزار واحد را با کلیه امکانات افتتاح می کنیم.

سعید صابونی افزود: حتی قراردادی را با شرکت مخابرات به امضاء رساندیم که براساس آن قبل از اینکه مالکان به واحدهای خود بروند تلفن آنها متصل شود زیرا شرکت مخابرات قبل از اینکه متقاضی در واحدی مستقر نشود اتصال را برقرار نمی کند.

وی بابیان اینکه مشاوران املاک در شهر جدید پرند اجازه معرفی واحدهای مسکن مهر را ندارند، بیان کرد: کارگزاری شرکت عمران شهرجدید پرند معرفی و ثبت نام متقاضیان را در این شهر انجام می دهد اما در سایر شهرهای استان تهران، مردم می توانند با مراجعه به مشاوران املاک، واحد مورد نظر خود را در پرند انتخاب کنند.

مدیرعامل شهر جدید پرند بابیان اینکه مشاور املاک به جز ۴۰ هزار تومان نباید مبلغ دیگری را از متقاضی بگیرند، اظهار داشت: متقاضی در ابتدا ۷۰ درصد از آورده را به دولت می پردازند و ۳۰ درصد مابقی را هم در مرحله دوم پرداخت می کنند.