به گزارش جام نیوز، سایت شبکه خبری پرس تی وی روز سه شنبه (۳ ژانویه / ۱۳ دی) در خبری نوشت: معترضان علیه سرمایه داری در جریان برگزاری " تورنمت ۲۰۱۲ رژه گل سرخ" در پاسادنای کالیفرنیا، با حمل یک اختاپوس متحرک پلاستیکی ۲۰ متری به نشانه پنجه حرص و آز شرکتهای بزرگ بر زندگی شهروندان آمریکایی، شعارهایی با مضمون " بانکها وثیقه دریافت کردند و به ما چوب حراج زدند" را سر دادند.

معترضان همچنین پرچمی ۷۵ متری را با خود حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود " این ما مردم هستیم که نماینده قانون اساسی هستیم. "

گریگ استیونز از اساتید دانشگاه کالیفرنیای جنوبی گفت: " این تظاهرات برای این برگزار شده تا بحثپول و سیاست از هم جدا شود. من از تمامی اهداف این جنبش، حمایت می‌کنم. "

بر اساس این گزارش، هرچند که این اعتراضات با حضور سنگین نیروهای پلیس برگزار شد، ولی تا کنون خبری از بازداشت‎های احتمالی منتشر نشده است.

هم‎زمان با آغاز سال جدید میلادی، حدود چهل میلیون نفر از مردم آمریکا از طریق شبکه‌های تلویزیونی این کشور، برنامه‌های مرتبط با سال نو را تماشا می‌کردند. این در حالی بود که پوشش برنامه زنده تلویزیونی بلافاصله پس از شروع اعتراضات علیه نظام سرمایه‌داری، قطع شد.

پلیس آمریکا از آغاز اعتراضات جنبش تصرف در سپتامبر سال گذشته میلادی تا کنون بیش از پنج هزار و ۸۰۰ نفر از معترضان حامی جنبش تصرف را در سراسر این کشور بازداشت کرده است.

تظاهرات مردم آمریکا موسوم به " وال‌استریت را اشغال کنید " از ۱۷ سپتامبر در نیویورک و در اعتراض به " زیاده‌خواهی شرکت‌های بزرگ " و گسترش فساد در سطوح بالا، فقر و نابرابری اجتماعی در آمریکا و همچنین نفوذ شرکت‌های بزرگ در سیاست‌های این کشور آغاز شد.

نیروهای پلیس آمریکا با توسل به خشونت و زور، بیشتر اردوگاه‌های اعتراضی حامیان جنبش وال‌استریت را تخلیه کرده‌اند.

با وجود سرکوب مخالفان و بازداشت معترضان به دست پلیس، دامنه جنبش والاستریت به شهرهای دیگر آمریکا و همچنین به دیگر کشورهای جهان از جمله استرالیا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند و پرتغال نیز رسیده است.