خبرآنلاین: به رغم افزایش واردات خودرو در آذرماه نسبت به ماه های قبل تعداد خودروهای بالای یکصد هزار دلار دراین ماه کاهش یافت.

رکورددار گرانترین خودروی وارداتی در آذرماه یک دستگاه خودروی بی ام و مدل ۷۵۰LI است که با قیمتی معادل ۱۳۵ هزار دلار به کشور وارد شده است.

تعداد خودروهای وارداتی در آذرماه به بالغ بر ۵۳۰۴ دستگاه بوده است که بیشترین تعداد خودرو طی ماههای گذشته است ولی در این میان به نظر می رسد به رغم رشد تعداد خودروهای وارداتی فهرست خودورهای بالا ۱۰۰ هزار دلار در این ماه نسبت به ماههای قبل کاهش پیدا کرده و به ۱۲ دستگاه رسیده است.

در فهرست گرانترین خودروهای وارداتی طی آذرماه به جز یک دستگاه لکسوس باقی خودروها تولید کارخانه های آلمانی بی ام و، بنز و پورشه بوده اند، در جدول زیر بالاترین قیمت دلاری مربوط به خودروی بی ام و ۷۵۰LI بوده است ولی به دلیل آنکه زمان واردات قیمت دلار در زمان واردات این خودرو ۱۰۵۸ تومان بوده است قیمت ریالی آن از خودروی پورشه پانورامایی که در رتبه دوم قرار دارد ارزان تر است زیرا این خودروی پورشه با دلار ۱۰۷۱ تومانی به کشور وارد شده است قابل ذکر است در آذرماه متوسط قیمت دلار ثبت شده برای واردات خودرو معادل ۱۰۸۸ تومان بوده است در حالی که در این ماه قیمت دلار در بازار آزاد معادل ۱۳۷۴ تومان و قیمت دلار رسمی معادل ۱۰۹۴ تومان بوده است.