افزایش واردات نفت کره جنوبی از ایران

به گزارش فارس به نقل از رویترز کره جنوبی در سال جدید میلادی واردات نفت خام از ایران را افزایش خواهد داد و این در حالی است که اخیرا دولت آمریکا قانون جدیدی را علیه ایران تصویب کرده است.
بر اساس این گزارش که به نقل از منابع دولتی سئول منتشر شده پالایشگاه های کره جنوبی قراردادهای خود برای خرید نفت ایران در سال ۲۰۱۲ را تمدید کرده اند و حتی خواستار واردات نفت بیشتری از ایران در این سال نسبت به سال ۲۰۱۱ شده اند.
کره جنوبی که پنجمین واردکننده بزرگ نفت در جهان محسوب می شود در سال ۲۰۱۱ روزانه ۱۹۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرد و امسال این رقم به ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
سئول به شدت در تلاش است تا موافقت آمریکا را برای مستثنی شدن از قانون جدید تحریم های ایران جلب کند. این قانون مراودات مالی کشورهای دیگر با ایران را منع کرده است. بندی در این قانون وجود دارد که به دولت آمریکا اجازه می دهد از اجرای آن در مورد هر کشوری که دوست و همکار آمریکا محسوب می شود خودداری کند.
بر اساس این گزارش منابع دولتی کره جنوبی اعلام کردند شرکت انرژی اس کی در سال گذشته روزانه ۱۲۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرد که قرار است این رقم در سال جاری به ۱۳۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد. شرکت هیوندای اویل بنک نیز پالایشگاه دیگر خریدار نفت ایران است که قرار است در سال ۲۰۱۲ حدود ۷۰ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کند که نسبت به سال قبل تغییری ندارد.
این دو پالایشگاه تنها واردکنندگان نفت از ایران هستند که البته سخنگوی هیوندای اویل بنک از تلاش خود برای انجام اقدامات احتیاطی در صورت توقف فروش نفت ایران خبر داده است.