این مقام مسئول بانک مرکزی در گفتوگو با فارس که پرسید بانک مرکزی از برخی بانکها ۲۰۰ میلیون دلار برای تزریق به بازار ارز گرفته است، اظهار داشت: این اقدام حتی اگر انجام شده باشد به اطلاع حوزه ارزی نرسیده است.

وی در واکنش به اعلام برخی از شعب بانکی مبنی بر تغییر شرایط بخشنامه ارزهای مسافرتی طی روزهای آینده افزود: اصلا این مورد صحت ندارد؛ شعب بانکی در فرودگاه‌ها بدون هیچ تغییر و وقفه‌ا‌ی به متقاضیان ارز مسافرتی ارز پرداخت می‌کنند.

این مقاطع مسئول بانک مرکزی تأکید کرد: هیچ تغییری در شرایط فروش ارز مسافرتی به متقاضیان اعمال نشده است؛ بانک مرکزی نظارت خود را به صورت جدی در این خصوص دارد.

خبرنگار فارس از این مقام مسئول بانک مرکزی در حوزه ارزی پرسید: طبق اعلام کانون صرافان امروز باید صرافی‌ها دلار را با نرخ ۱۴۰۰ تومان بفروشند اما صرافی‌ها در عمل این ارز با نرخ ۱۵۸۰ تومان می‌فروشند؛ ‌ بانک مرکزی قصد برخورد با گران‌فروشی این صرافی‌ها ندارد؟

وی در پاسخ تصریح کرد: ‌ بانک مرکزی با این صرافی‌ها به طور قطع برخورد خواهد کرد؛ این بانک به دفعات خطاب به صرافی‌ها اخطار زده، مجوز آنها را تعلیق و حتی ابطال کرده است.

این مقام مسئول بانک مرکزی ادامه داد: هر صرافی در این روزها دلار را گران بفروشد ۱۰۰ درصد بانک مرکزی با آنها برخورد می‌کند؛ هر صرافی که تخلفی داشته باشد بانک مرکزی برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه نرخهای اعلامی کانون صرافان دستور بانک مرکزی نبوده است، گفت: کانون صرافان تشخیص داده که نرخ دلار در بازار ۱۴۰۰ تومان است.