به گزارش مهر، محسن قمصری در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه شرکت ملی نفت ایران هیچگونه ارزانفروشی و نسیهفروشی نفت خام را در دستور کار خود قرار نداده است، گفت: در حال حاضر با وجود تحریمها، تقاضا برای خرید نفت ایران در بازار جهانی بالا است.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با اعلام اینکه در صورت تحریم فروش نفت ایران، اتفاقات بسیاری در بازار جهانی رخ می‌دهد، تصریح کرد: در شرایط فعلی، ایران نفت خام خود را در بازارهای مختلف حتی گرانتر از سایر کشورها عرضه می‌کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه صادرات نفت ایران به طور رسمی تحریم نشده است، اظهار داشت: وجود بحران اقتصادی و رکود اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان باعثشده است که نفت در این کشورها با قیمت‌های بالا معامله نشود.

به گفته مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت، در شرایط فعلی با وجود فشارهای بین‌المللی نفت خام ایران با قیمت‌های رسمی فروخته می‌شود.

در همین حال عبدالمحمد دلپریش هم در جمع خبرنگاران درباره ضریب بازیافت از مخازن هیدروکربوری کشور توضیح داد: در تعیین ضریب بازیافت مخازن هیدورکربوری، فاکتورهای متعددی دخیل است و براساس آخرین محاسبات انجام گرفته در سطح شرکت ملی نفت، ضریب بازیافت مخازن هیدروکربوری ایران تعیین شده است.

به گفته مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی نفت، در حال حاضر ضریب بازیافت در مخازن هیدروکربوری مایع حدود ۲۹ درصد در مخازن نفت خام ۲۵ درصد و در مخازن گاز خالص حدود ۷۱ درصد برآورد شده است.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت با اشاره به اهداف برنامه پنجم توسعه در صنعت نفت تاکید کرد: بر اساس اهداف مصوب برنامه پنجم توسعه باید ضریب بازیافت از مخازن هیدروکربوری کشور سالانه حدود یک درصد افزایش یابد.

جباری مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی نفت هم با اشاره به تحقق ۶۵ درصد اهداف تزریق گاز به مخازن نفتی در سال جاری یادآور شد: پیش بینی می‌شود تا پایان اسفندماه امسال در مجموع به طور متوسط روزانه ۹۵ میلیون متر مکعب گاز به مخازن نفتی تزریق شود.

به گفته این مقام مسئول همچنین سال آینده طرح تزریق گاز در مخازن نفت آغاجاری به ۵۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش یابد که در این صورت عملکرد تزریق گاز به مخازن نفتی بهبود مییابد.