معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مسئولان دولتی برای گرانی بنزین چاره ای بیندیشند، گفت: فعلا با این نرخ سوخت افزایش کرایه تاکسی درسال ۹۱ بر اساس نرخ تورم است.

به گزارش افکار نیوز، سید جعفر تشکری هاشمی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی پانا، در خصوص میزان افزایش کرایه تاکسی های شهر تهران در سال ۹۱، اظهار کرد: هر پیشنهادی که برای افزایش کرایه تاکسی ها به شورای شهر ارائه شود، بر اساس گزارش نرخ تورم توسط بانک مرکزی است.
وی ادامه داد: همواره سعی ما بر این بوده است که این افزایش کمتر از نرخ تورم سالانه باشد در واقع با این کار ما به رانندگان ظلم می کنیم اما چاره ای جز این نیست.

معاون شهردار تهران درباره افزایش مجدد بنزین و تاثیر آن بر میزان افزایش کرایه ها بیش از تورم نیز به پانا، گفت: اطلاعی از گران شدن مجدد بنزین نداریم اما کسانی که بنزین را گران می کنند خود باید چاره ای برای این مساله بیاندیشند.
رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد: ما به ناچار کسری رانندگان را از محل تورم به شیوه ای جبران می کنیم و در واقع تمام تلاش ها بر این است که جایگزنی برای این کسری مهیا شود.

پس از هدفمند شدن یارانه در سال گذشته، شاهد افزایش قیمت تاکسی های شهر تهران در دو مرحله بودیم که این مساله نارضایتی مردم را دربر داشت و این مساله موجب شد تا در سال جاری افزایش کرایه تاکسی ها تا تیرماه مسکوت باقی بماند اما به هر حال بار دیگر شاهد افزایش کرایه های تاکسی بودیم.

با توجه به شایعاتی از افزایش مجدد سوخت این شائبه وجود دارد که افزایش کرایه تاکسی ها در سال ۹۱ با شیب بالایی همراه باشد اگرچه معاون شهردار تهران در این خصوص پاسخ صریحی نداد اما همواره این مردم هستند که باید هزینه های اضافی را پرداخت کنند.