به گزارش افکارنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر ، شرکت ملی حفاری ایران، هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه نفت بندرعباس و برخی شرکت های کوچک مجموعه وزارت نفت در حال تکمیل مدارک برای ورود به بازار سرمایه هستند.

معاون ناشران بورس تهران با اعلام این مطلب افزود: شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس با سرمایه ۳۴۹ میلیون سهم و بر اساس نامه خصوصی سازی فردا(یکشنبه ۱۸ دی) برای آغاز معاملات و کشف قیمت وارد تالار شیشه ای می شود.


سنگینیان یادآور شد: حداقل ۵ درصد از سهام این شرکت در نشست معاملاتی فردا عرضه می شود که در صورت افزایش تقاضا تا ۱۰ درصد نیز امکان عرضه وجود دارد.

معاون ناشران بورس تهران درباره علت تأخیر عرضه این شرکت اصل ۴۴ گفت: مراحل درج و پذیرش این شرکت ۶ ماه پیش انجام شده بود؛ از این رو پس از اتمام مراحل اداری آن، مقرر شد فردا در آخرین روز مهلت قانونی، سهام این شرکت در بورس تهران عرضه شود.


وی با تشریح فعالیت های حمل و نقل خلیج فارس گفت: این شرکت در زمینه حمل و نقل بین المللی جاده ای مشغول به کار است و تا قبل از آزاد سازی یارانه ها، آرد و نان عمده فعالیت شرکت حمل و نقل گندم و آرد بود که بیشتر با شرکت های بازرگانی دولتی همکاری می کرد اما از سال گذشته، علاوه بر فعالیت یادشده، در حوزه های دیگر همانند حمل و نقل شرکت ها و سنگ آهن نیز فعال شده است.