بالا رفتن قیمت آب معدنی در تهران

همزمان با اعلام آلودگی آب تهران به نیترات از سوی وزیر بهداشت و مطرح شدن این موضوع در رسانه ها قیمت آب معدنی در تهران بالا رفته است.

گزارشها از سطح شهر تهران قیمت آب معدنی پیش از این به طور میانگین حدود ۳۰۰ تومان در ازای هر بطری یک و نیم لیتری بود و این در حالی است که قیمت جعبه ای یا باکسی این مایع حیاتی حتی ارزان تر از این رقم بود و هر باکس شش تایی آب معدنی رقمی بین ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان در فروشگاه ها عرضه می شد اما پس از اعلام آلودگی آب تهران به نیترات، قیمت هر بطری یک و نیم لیتری آب معدنی در بسیاری از فروشگاه های سطح شهر تهران به بالای ۴۰۰ تومان رسید و حتی برخی از فروشگاه ها با فرصت طلبی و سودجویی از ارایه این مایع حیاتی به متقاضیان استنکاف کرده و این مایع را صرفا به مشتریان خود و آن هم با قیمت هایی بسیار بالاتر از قبل عرضه می کنند.

همچنین مشاهدات خبرنگار ما حاکی است بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی و سوپر مارکت های بالای شهر تهران همزمان با هجوم مشتریان برای خرید آب معدنی، قیمت هر بطری آب معدنی خنک را حتی تا رقم های ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان هم رسانده اند.

بدیهی است در صورتی که روند آلودگی آب تهران تداوم داشته باشد مسئولان امر باید فکری به حال سودجویان بکنند تا نیاز مبرم مردم به یک ماده حیاتی در یک شرایط خاص زمینه سوء استفاده عده ای سودجو و سوداگر را فراهم نکند.

در دو روز گذشته و پس از اعلام آلودگی شدید آب تهران به نیترات تقاضا برای خرید بطری های آب معدنی از فروشگاه های سطح شهر تهران به یکباره افزایش قابل ملاحظه ای یافت و این در حالی است که بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی و برخی از کاسب های سودجو و سوداگر از این تقاضای بالا رفته به عنوان فرصتی مناسب برای سوء استفاده و کسب سود بیشتر استفاده می کنند.

این وضعیت پس از آن حادثشد که وزیر بهداشت، رسماً از آلودگی آب تهران به نیترات خبر داد و توصیه کرد زنان باردار و کودکان شیرخوار از آب معدنی استفاده کنند. با این حال مقامات وزارت نیرو، بر سالم بودن آب تهران تاکید کردند و بدین کونه مردم در سردرگمی میان ادعاهای دو وزارتخانه مهم دولتی گرفتار شدند تا سودجویان بتوانند پول هنگفتی از رهگذر مشوش شدن اذهان عمومی به جیب بزنند.

اتفاق دیگری که انتظار می رود در صورت استمرار وضعیت حاضر رخ دهد ، این است که سودجویان مانند برخی مقاطع گذشته ، آب لوله کشی را با استفاده از دستگاه های بسته بندی ، در قالب آب معدنی به بازار عرضه نمایند که شایسته است در این مقطع حساس ، مسوولان نظارت بیشتری بر روی این موضوع داشته باشند.