به گزارش مهر، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بعد از حدود سه هفته تاخیر در برگزاری و لغو جلسات به دلیل حضور نیافتن اعضای دولتی آن امروز در محل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برگزار شد، این در حالی است که این جلسه برخلاف روال تعیین شده بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

در این میان، برخی منابع مطلع از اختلاف شدید دولت با پارلمان بخش خصوصی در خصوص اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار می دهند.

هیچ یک از وزرا در این جلسه حضور ندارند. البته باید به این نکته توجه داشت که شمس‌‎الدین حسینی وزیر اقتصاد و مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت که به طور مرتب در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی حضور داشتند، به دلیل ماموریت خارج از کشور، امروز از جمله غایبان در جلسه بودند. به نظر می رسد این دو وزیر نمایندگان خود را به جلسه امروز شورای گفتگو فرستاده باشند.

در عین حال، دلیل عدم حضور محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در جلسه امروز شورای گفتگو مشخص نیست. بهمنی دیروز هم در جلسه غیرعلنی مجلس حضور نیافت تا شاید استعفای وی بر سر زبانها بیفتد. البته محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس در این باره گفته است که شاید مقامات مافوق به بهمنی گفته باشند به جلسه غیرعلنی نیاید.

بر اساس آئین‌نامه ایجاد شورای گفتگو، جلسات شورا حسب درخواست سه نفر از اعضای شورا و موافقت رئیس شورا تشکیل خواهد شد، لیکن اینگونه جلسات صرفاً به منظور تسریع تصمیم‌گیری درباره موضوعات مندرج در دستور جلسات عادی یا بررسی و اتخاذ تصمیم درباره موضوعی است که ضرورت و اولویت آن به تایید رئیس شورا رسیده و به صورت خارج از نوبت در دستور کار قرار گرفته باشد.

جلسات با حضور دو سوم اعضا رسمیت می یابد، مشروط بر این که حداقل یک سوم اعضای هر یک از قوای سه گانه و یک سوم اعضای شورا در جلسه حضور داشته باشند.

مطابق با آئیننامه شورا، رئیس شورای گفتگوی دولت و بخشخصوصی، جلسات شورا را اداره خواهد کرد. اما در صورت عدم حضور رئیس شورا، دبیرشورا که رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران است ، اداره جلسه را بر عهده دارد.