مجلس نگران اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

به گزارش فارس، محمدرضا باهنر در نشست تخصصی کمیسیون اجتماعی مجلس با مسئولان کانونهای بازنشستگان کشور، با انتقاد از نحوه پرداخت یارانه نقدی و میزان این یارانهها به مردم توسط دولت، تصریح کرد: در زمان تصویب قانون هدفمندسازی یارانهها توصیه کردیم که دولت تلاش کند با پرداخت یارانه نقدی به مردم، بخشی از مشکلات خانوادهها را مرتفع کند، به عنوان مثال اگر دولت به جای ۴۰ هزار تومان یارانه نقدی، ۳۰ هزار تومان یارانه نقدی به مردم پرداخت میکرد، میشد مشکلات بسیاری از بیماران خاص، مانند تالاسمی، سرطان، بیماران قلبی و ام اس را برطرف کرد.

باهنر ادامه داد: تصور مجلس همین موضوع بود و با دولت نیز به تفاهم رسیده بودیم که یارانه نقدی که قرار است به خانواده‌ها تزریق کند، این یارانه‌ها بخشی از مشکلات خانواده‌ها از جمله بیماران خاص را برطرف سازد. اگر دولت به جای ۴۰ هزار تومان یارانه نقدی، ۳۵ هزار تومان پرداخت می‌کرد، با ۵ هزار تومان صرف جویی، می‌توانست بسیاری از مشکلات این بیماران را حل کند.

نایب رئیس اول مجلس بر همین اساس با تاکید بر اینکه مجلس نگران اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانهها است، دلیل این نگرانی مجلس را همین محاسبات و میزان یارانههای نقدی پرداختی به مردم دانست و خاطرنشان کرد: مجلس نگران تورم و افزایش نقدینگی و سایر مشکلات حاصل از افزایش میزان یارانه نقدی پرداختی به مردم است.