به گزارش ايسنا، سردار اسماعيل احمديمقدم در حاشيه اختتاميه همايش روساي پليس مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه پليس دو سال پيش از جريان اختلاس مالي باخبر بوده است، گفت: هيچ اطلاعاتي در پليس احتكار نميشود و بر حسب وسعت، كميت و كيفيت اطلاعات، در اختيار مقامات مسئول قرار داده ميشود و پليس هرچه اطلاعات دارد، اطلاعرساني ميكند.

فرمانده ناجا افزود: گاها مسئولان به این اطلاعات ارائه شده از سوی پلیس اعتنا کرده و آنان را مورد بررسی قرار می‌دهند و گاهی نیز به آنان اعتنا نکرده و سبب بروز مشکلاتی بزرگتر در آینده همچون اختلاس اخیر مالی می‌شوند.

وی در مورد راه‌اندازی اینترنت ملی نیز با بیان اینکه باید وزیر ارتباطات در مورد چند و چون این اینترنت صحبت کند، گفت: ‌ دلیلی ندارد که افراد برای پرینت اطلاعات دانشگاه یا حتی حساب بانکی خود از موتورهای جستجوگر که موتورهای جاسوسی هستند، استفاده کرده و در دنیا از خود ردی برجای بگذارد.

احمدی‌مقدم با اشاره به فعالیت موتورهای جستجوگر داخلی گفت: موتورهای جستجوگر داخلی می توانند به عنوان مراکز نگهداری اطلاعات در کشور مورد استفاده قرار گیرند.

راه‌اندازی اینترنت ملی گامی بزرگ برای حفظ و ارتقای امنیت است

پیشنهاد راه‌اندازی پلیس بانکی را به مسئولان مربوطه داده‌ایم

راه‌اندازی یک مرکز مشاوره‌ای پلیسی در تهران به صورت پایلوت

فرمانده ناجا با اشاره به تجربیات کشور کره‌جنوبی در برقراری اینترنت داخلی گفت از نظر پلیس راه‌اندازی اینترنت ملی گامی بزرگ برای حفظ و ارتقای امنیت است.

وی افزود: راه‌اندازی اینترنت داخلی علاوه بر ارتقای امنیت ملی موجب افزایش اشتغال جوانان شده و گام بزرگی برای پیشرفت جامعه و افزایش امنیت خواهد بود.

فرمانده ناجا در مورد راه‌اندازی پلیس بانک نیز گفت: پلیس پیشنهاد راه‌اندازی پلیس بانکی را به مسئولان مربوطه داده است.

وی افزود: معمولا پلیس‌های دنیا از قبول مسئولیت بیشتر امتناع می‌کنند اما در ایران پلیس خود برای افزایش و ارتقای امنیت و جلوگیری از بروز مشکلات پیشنهاد تشکیل پلیس تخصصی می‌دهد.

فرمانده ناجا در ادامه سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی دفاتر مشاوره‌ای پلیس در تهران گفت: در ماه آینده یک مرکز مشاوره‌ای پلیسی در تهران به صورت پایلوت راه‌اندازی می شود.

وی در تشریح فعالیت این مرکز مشاوره‌ای گفت: فعلا این مرکز با مسئولیت محدود آغاز به کار خواهد کرد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه معمولا دریافت گواهی سرقت از سوی مالباخته برای ارائه به شرکت‌های بیمه‌گر وقت زیادی از کارآگاهان پلیس آگاهی می‌گیرد، گفت: این خدمت به مراکز مشاوره‌ای پلیس واگذار شده است.

وی با بیان اینکه ماموران و افسران بازنشسته نیروی انتظامی از مقبولیت خوبی برای ارائه این گونه خدمات برخوردار هستند، گفت: این افراد می‌توانند مشاوره به مردم درباره جعل و کلاهبرداری ارائه کنند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه مردم می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای این کارآگاهان معین استفاده کنند گفت: مردم می‌توانند قبل از انعقاد قرارداد یا خرید و فروشی به این مراکز مراجعه و نسبت به اصالت سندیا سوابق افراد خریدار یا فروشنده اطلاعاتی کسب کنند.

فرمانده ناجا در پايان افزود: اين دفاتر فعاليتي مشابه دفاتر خدمات پليسي دارند و خدمات مشاورهاي اين افسران در پيشگيري از وقوع جرم نقش بسزايي دارد.