علی صحرایی در گفتگو با مهر از تاثیر انتشار اخبار افزایش نرخ سود سپرده های بانکی بر شاخص بورس خبرداد و گفت: ۲۰ درصد از صنعت بورس در حال حاضر متعلق به صنعت بانکداری است، بنابراین این خبر بر روی بورس و افزایش شاخص ثاتیر گذار است.

مدیر بازار شرکت بورس و اوراق بهادار افزود: در نگاه اول آثار این خبر بر بازار سرمایه تاثیر مثبت گذاشت، اما باید مصوبه و جزئیات آن از سوی مراجع رسمی به بانکها اعلام شود تا بتوان آثار دقیق آن را بر بازار سرمایه ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر نرخ سود سپرده های بانکی، باید تاثیر نرخ سود تسهیلات را نیز در نظر گرفت، تصریح کرد: در نگاه اول با انتشار این خبر، بازار به سمت صنعت بانکداری تمایل نشان داده و همین امر روی شاخص ثاتیر گذاشته است.

صحرایی از تشکیل صف های خرید سهام بانکها در روز جاری با انتشار خبر افزایش نرخ سود بانکی خبرداد و عنوان کرد: ولی مردم باید با تحلیل نسبت به خرید سهام بانکها و هر سهام دیگری اقدام کنند.

به گفته این مقام مسئول در بازار سرمایه افزایش نرخ سود بانکی اثرغیر مستقیم بر بازارهایی مانند بازار سرمایه دارد، زیرا بخشی از جریان نقدی وارد بازار سرمایه می شود.

مدیر بازار شرکت بورس تصریح کرد: بر عکس بازارهای موازی مانند بازار سکه و ارز اگر فعال باشند اثری کاهنده بر روی بازار سرمایه دارند.

وی با بیان اینکه صنعت بانکداری امروز ۱۰۶ واحد بر روی شاخص بورس تاثیر مثبت گذاشته است، عنوان کرد: امروز ۱۵۳ میلیون سهم در بازار بورس به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان معامله شد.

صحرایی ارزش بازار سرمایه را در پایان معاملات امروز بالغ بر ۱۲۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

گفتنی است، در پی معاملات امروز تالار شیشه ای شاخص کل حدود ۲۳۳ واحد رشد کرد و شاخص کل به عدد ۲۵ هزار و ۴۴۰ واحد رسید.