به گزارش مهر، معرفی واحدهای مسکن مهر از سوی مشاوران املاک در استان تهران از نخستین روزهای دی ماه آغاز شد و تاکنون ۵ هزار نفر از واجدین شرایط مسکن مهر از سوی مشاوران املاک ثبت نام شدند که به گفته مسئولان واحدها، تا بهمن ماه به متقاضیان تحویل داده می شود.

در واقع متقاضیان می توانند از دو طریق برای ثبت نام مسکن مهر در پرند اقدام کنند که یکی از این راهها مراجعه مستقیم به شرکت عمران پرند و دیگری حضور در بنگاههای املاک در سطح استان تهران است که مشاوران املاک واحدهای مورد نظر و باقیمانده را به متقاضیان معرفی می کنند.

بر اساس این گزارش، آپارتمانهای واگذار شده مربوط به پروژه ۲۰ هزار واحدی کوزو است که از سوی یک شرکت ترکیه ای و در قالب برج های کنار هم ساخته شده است. دراین پروژه آپارتمان‌های یک خوابه با متراژ ۶۱.۵ مترمربع با آورده ۷ میلیون و ۶۶۶ هزار تومانی و آپارتمان‌های دو خوابه ۷۸ متری با آورده ۱۶ میلیون و ۶۷۳ هزار تومانی فروخته می‌شود.
همچنین سهم آورده برای آپارتمانهای ۳ خوابه به مساحت ۸۸ متر مربع که با مشاعات به ۱۱۵ متر مربع می رسد هم ۲۰ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۰۰ تومان است که به نظر می رسد تمایل مردم برای خرید واحدهای ۳ خوابه و دو خوابه بیشتر بوده است.

افزایش ثبت نام متقاضیان به ۱۲ هزار واحد

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه این واحدها تا دهه فجر به متقاضیان تحویل داده می شود، گفت: پیش بینی می شود که تا بهمن ماه تعداد ثبت نام کنندگان در بنگاه های املاک به ۱۲ هزار متقاضی برسد که البته آمادگی واگذاری ۲۰ هزار واحد مسکن مهر در پروژه کوزو وجود دارد.

مصطفی قلی خسروی افزود: علاوه بر این، ۲۰ هزار واحد پروژه کوزو، ۲۰ هزار واحد دیگر در اردیبهشت سال آینده تحویل داده می شود،؛ بنابراین متقاضیان مشکلی برای تحویل گرفتن واحدها ندارند.

وی بابیان اینکه تحویل این واحدها تاثیر زیادی را بر قیمت مسکن در تهران دارد، بیان کرد: بازار مسکن تحت تاثیر افتتاح های مسکن مهر و ارایه تسهیلات ثبات بیشتری پیدا می کند که در این خصوص صنعتی سازی هم نقش زیادی بر تسریع بر ساخت و ساز و تحویل این واحدها دارد.