به گزارش فارس، سعادتالله عباسی صبح امروز در حاشیه کارگاه آموزشی مدیریت ریسک و طرحهای کاهندگی خسارت در بخش دام و طیور که ویژه معاونان بهبود تولیدات دامی استانها و مدیران ستادی معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: در حال برنامهریزی هستیم تا با توجه به اینکه در تولید این محصول به خودکفایی رسیدهایم، زمینه صادرات این محصول را فراهم کنیم.
وی افزود: در زمینه تولید شیر خام، ظرفیت ایجاد شده در کشور بیش از ۱۰ میلیون تن است.
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: هر چند سال گذشته صادرات محصولات لبنی را داشتیم امسال نیز برنامه‌ریزهای لازم برای صادرات فرآورده‌های مربوط به شیر خام در دستور کار قرار گرفته است.

عباسی بیان داشت: تولید تخم مرغ نیز امسال به ۷۵۰ هزار تن خواهد رسید در حالی که ظرفیت تولید این محصول تا یک‌میلیون تن است که صادرات این محصول نیز انجام خواهد شد بطوری که سال گذشته ۲۵ هزار تن تخم مرغ به خارج از کشور صادر شد.
وی افزود: زمینه ظرفیت تولید بیش از ۲ میلیون تن گوشت مرغ در کشور فراهم شده که با توجه به نیاز و امکانات موجود کشور، در حال حاضر یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ضریب خودکفایی در محصولات دامی بیش از ۹۵ درصد است، تصریح کرد: در زمینه تولید گوشت قرمز ۹۰ درصد نیاز کشور را در حال حاضر تولید می‌کنیم که ۱۰ درصد باقیمانده به دلیل خشکسالی‌های چند ساله و اتکای دام سبک به مرتع است.
وی اضافه کرد: از طریق ایجاد واحدهای صنعتی سعی در جبران این میزان کمبود در کشور هستیم.

عباسی بیان داشت: افزایش راندمان ازطریق اصلاح ساختارها و تامین تجهیزات و امکانات و یا سازهها برای بهینهسازی مصرف سوخت، اصلاح تاسیسات دام و طیور با اعتبارات ارزان قیمت و کمک بلاعوض به تولیدکنندگان از راهکارهای حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی است که اجرایی شده است.