به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، علی ربیعی افزود: دیگر وسایل نقلیه عمومی نیز سهمیهای مشابه سهمیه دی ماه دریافت خواهند كرد و بنابراین هیچ گونه تغییر در میزان قیمت و سهمیه سوخت در بهمن ماه وجود نخواهد داشت.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تصریح کرد: در بهمن ماه ۵۰۰ لیتر سهمیه بنزین با نرخ آزاد ۷۰۰ تومانی در کارت های سوخت خودروها واریز می شود که در صورت اتمام سهمیه ۴۰۰ تومانی قابل استفاده خواهد بود.

وی با بیان اینکه عرضه و توزیع بنزین با استاندارد بالا نیز از سال ۱۳۹۱ آغاز می شود، در خصوص ویژگی های این بنزین افزود: پایین بودن گوگرد در این نوع بنزین، مزیت بسیار بزرگی است که میزان آلایندگی آن را کاهش می دهد.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: میزان گوگرد بنزین معمولی ۱۰۰۰ ppm است ولی در بنزین با استاندارد یورو ۴ میزان گوگرد به ۵۰ ppm می رسد که در کاهش آلایندگی هوا تاثیر به سزایی دارد.

ربیعی در تشریح تأثیرگذاری اهرم قیمتی بر میزان مصرف بنزین گفت: میزان مصرف بنزین به دو متغیر قیمتی و مدیریتی بستگی دارد؛ در طول پنج سال گذشته از عامل مدیریتی در قالب سهمیه بندی و توسعه وسایل حمل و نقل عمومی استفاده شد که اثرات خوبی هم داشته ولی کامل نبوده است.

وی تصریح کرد: از سال قبل متغیر قیمتی هم به کار گرفته شد که موفق بود و میزان مصرف را نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داد.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت افزود: علاوه بر تحقیقات و مباحث تئوریك، تجربیات متعدد نیز ثابت كرده است كه قیمت به عنوان عامل مهمی در كاهش و یا افزایش مصرف هر كالایی از جمله بنزین نقش دارد، چرا كه به طور طبیعی مصرف كنندگان با افزایش قیمت یك كالا به سمت مصرف جایگزین های آن تمایل پیدا می كنند.