به گزارش افکار نیوز به نقل از ایرنا،جدیدترین نظرسنجی ها در اتریش نشان می دهد كه اعتماد مردم 'آلپ نشین' به یورو كاهش یافته و اعتبار آن در این كشور سقوط كرده است.

طبق جدیدترین نظرسنجی ها فقط ۵۸ درصد از اتریشی ها که به مردم آلپ نشین مشهورند، به یورو اعتماد دارند این در حالیست که در سال ۲۰۱۱ حدود ۶۴ درصد از مردمان اتریش به یورو اعتماد داشتند.

طبق این نظر سنجی ها حدود ۶۰ درصد مردم معتقدند که اتحادیه اروپا در زمینه حل بحران مالی راه درستی را در پیش نگرفته است.

۳۷ درصد اتریشی ها نیز اصولا پیوستن اتریش در سال ۱۹۹۵ به اتحادیه اروپا را نادرست دانسته اند.

این نظرسنجی ها در کشورهای اروپایی در حالی منتشر می شود که ' فرانسیس فوکویاما ' استاد علوم سیاسی دانشگاه استنفورد آمریکا و نویسنده کتاب معروف ' پایان تاریخ ' پیش بینی کرده است که اتحادیه اروپا و حوزه یورو در آینده نزدیک فرو می پاشد.

فوکویاما در خصوص دلیل فروپاشی اتحادیه اروپا یادآور شده است که هدف اولیه تشکیل اتحادیه اروپا، فنی و تکنیکی و به منظور ارتقای همکاری های اقتصادی و سیاسی پس از جنگ جهانی دوم بوده است ولی در حال حاضر، مردم اروپا همچنان فرانسوی، هلندی و سوئدی باقی مانده اند و هویت واحد اروپایی ندارند.

وی اضافه کرده است: به همین خاطر، همبستگی بین یونانی ها و آلمانی ها وجود ندارد لذا می بینیم دولت آلمان به جای حمایت و پشتیبانی از کشورهای ضعیف تر حوزه یورو، از آنها می خواهد که انضباط اقتصادی خود را افزایش دهند.

فوكویاما پیش بینی كرد كه یونان و برخی كشورهای دیگر اتحادیه اروپا برای نجات اقتصاد كشورهایشان در آینده نزدیك از حوزه مشترك یورو خارج خواهند شد و در نهایت كل حوزه یورو و اتحادیه اروپا فرو می پاشد.