محمدحسن نکوییمهر در گفتگو با مهر گفت: در مقطع کنونی مباحثی در مورد نرخ ارز از سوی برخی سودجویان مطرح میشود مبنی بر اینکه نوسانات نرخ ارز باعث بالارفتن قیمتها شده است، در حالی که با تمهیدات بانک مرکزی مقرر شده است که به تمامی کسانی که برای تولید نیاز به واردات دارند، ارز با قیمت مرجع و مناسب تخصیص یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس، تصمیم دولت بر این است که هرگونه افزایش قیمت به بهانه بالا رفتن نرخ ارز، منتفی است.

وی تصریح کرد: در این میان، با تفاهماتی که با مجموعه تشکل‌ها و انجمن‌های مواد غذایی صورت گرفته است تا افزایش قیمتی صورت نگیرد، ضمن اینکه اطمینان می‌‌دهیم که وفور کالا به اندازه مناسبی هست و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

نکویی‌مهر گفت: تولید به اندازه کافی صورت گرفته است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، در همین حال قیمتها نیز تا پایان سال ثابت خواهد ماند و اجازه افزایش قیمت داده نخواهد شد.

وی از طرح نظارتی ویژه کنترل بازار با حضور ده هزار بازرس خبرداد و تصریح کرد: حتما با افرادی که بخواهند از این فضا سوءاستفاده کرده و اختلال در بازار ایجاد کنند و یا به نوعی فضاسازی نمایند، برخورد خواهد شد.

نکوییمهر اظهار داشت: اگر تخلفاتی در این زمینه صورت گیرد و گرانفروشی رخ دهد، با آن برخورد خواهد شد. وی اطمینان داد: تفاهم خوبی بین مجموعه دولت، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان وجود دارد و کسانی که بخواهند در این بازار اختلال ایجاد کنند، مورد برخورد قرار خواهند گرفت.