چگونه به مشاوران ‌املاک اعتماد کنیم؟
به نوشته روزنامه دنیای اقتصاد، اقدام خلاف شرع و قانون این گروه از فرصت‌طلب‌ها همزمان شده با اعتماد مضاعفی که این روزها از طرف مقامات وزارت راه‌وشهرسازی به صنف مشاوران‌املاک برقرار شده است.
فعالان بنگاه‌های مسکن باید امین املاکی باشند که صاحبانش کلید آنها را برای فروش یا اجاره، در اختیارشان قرار می‌دهند.
این فرضیه اما توسط برخی از مشاوران‌املاک زیرپا گذاشته می‌شود. دو ماه پیش یکی از همکاران مطبوعاتی ما که موفق شده بود از طریق ثبت‌نام در مسکن‌مهر، یک واحد مسکونی‌مهر در فاز۳ شهر جدید پرند را تحویل بگیرد، کلید واحد خود را برای اجاره به یکی از بنگاه‌های املاک شهر جدید پرند تحویل می‌دهد و از بنگاه می‌خواهد در صورتی که مستاجر پیدا کرد با هماهنگی او، واحد را اجاره دهد.

این فرد چند روز پیش توسط یکی از ساکنان این ساختمان مطلع می‌شود که یک ماه است واحد او به ۱۰ میلیون تومان پول‌پیش اجاره رفته است و زمانی که به پرند و بنگاه مربوطه مراجعه می‌کند، مسوول بنگاه ادعا می‌کند چونکه تلفن‌همراه این فرد در دسترس نبوده، مجبور شده واحد را بدون اطلاع او، اجاره دهد! این فرد که خود خبرنگار حوزه مسکن است حالا برای پیگیری ماجرا و تخلفی که در این رابطه اتفاق افتاده از طریق اتحادیه مشاوران‌املاک و شرکت عمران شهر جدید پرند در حال پیگیری حقوق ازدست رفته خود است.

با توجه به اينكه اخيرا وزارت راهوشهرسازي مجوز فروش مسكنمهر پرند را به بنگاههاي املاك واگذار كرده، ضمن هشدار به متقاضيان مسكنمهر بابت چنين رفتارهايي كه ممكن است از سوي برخيها سربزند، از مسوولان وزارت راهوشهرسازي، وزارت صنعت، معدن و تجارت و همينطور از رييس اتحاديه مشاوران املاك تهران درخواست اكيد دارد از طريق برخورد شديد با عوامل سوءاستفادهگر، از خدشهوارد شدن به حرفه مشاوره مسكن جلوگيري كنند.