حجت الاسلام حیدر مصلحی در گفتگو با مهر در پاسخ به اینکه تشدید نوسانات بازار ارز و طلا از سوی چه کسانی صورت گرفته است، گفت: "برای دریافت پاسخ به این سوال، باید حوصله کنید. الآن قابل بیان نیست."

وزیر اطلاعات از اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج) برای شناسایی پشت صحنه های آشفتگی بازار ارز و طلا خبر داد و گفت: به لطف خداوند در پی این اقدامات، نتایج خوبی گرفته ایم که در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

وزیر اطلاعات در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه " برخی کارشناسان اقتصادی در پی تشدید نوسانات بازار ارز و طلا، این وضعیت را به جریانی تحت عنوان جریان انحرافی اقتصادی نسبت دادند. آیا عنوان جریان انحرافی اقتصادی را تایید می کنید؟ " گفت: " بالاخره اینکه اقداماتی توسط بیرون و داخل در جهت ایجاد روح نا امیدی در مردم دارد دنبال می شود، وجود دارد و از جمله اقداماتشان این است که تنش هایی در مسائل اقتصادی کشور ایجاد کنند. "

پیش از این برخی از کارشناسان اقتصادی و نمایندگان مجلس در گفتگو با خبرنگاران مهر از احتمال دست داشتن جریان های داخلی در تنش های بازار ارز سخن گفته و بر لزوم ورود دستگاه های امنیتی برای شناسایی و برخورد با این عوامل تاکید کرده بودند.

اواسط هفته گذشته بازار ارز و طلای ایران پس از پشت سر گذاشتن چند هفته پرتنش رکورد یک میلیون و پنجاه هزار تومان برای سکه تمام بهار آزادی و دوهزار و دویست تومان برای دلار را ثبت کرد.