به گزارش افکارنیوز، پیمان قربانی در گفتگو با مهر در مورد اصلاح واحد پولی و حذف صفرها از پول ملی گفت: بانک مرکزی برای دریافت نظرات مردم در مورد اصلاح واحد پولی کشور یک سایت نظرسنجی به راه انداخت و در کنار آن یک نظرسنجی میدانی نیز انجام داده است.

مدیرکل بخش بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه به زودی نتایج نظرسنجی میدانی را بر روی سایتمان قرار خواهیم داد، تصریح کرد: اصلاح واحد پولی متضمن تصویب لایحه مربوطه از سوی مجلس است.

وی افزود: بانک مرکزی در این زمینه لایحه ای را تدوین کرد و در کارگروه طرح تحول اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت، این لایحه به هیئت دولت ارائه شده و پس از عبور از شورای اقتصاد و هیئت دولت برای تصویب به مجلس ارائه خواهد شد.

قربانی خاطرنشان کرد: پس از تصویب لایحه اصلاح پولی از سوی مجلس و تبدیل آن به قانون، بانک مرکزی مراحل اجرایی آن را آغاز خواهد کرد.

این مقام مسئول در بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه های بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز خبرداد و اظهارداشت: سیاست افزایش نرخ سود به ۲۱ درصد و تائید آن از سوی رئیس جمهور تاثیرات مثبت خود را بر بازار ارز خواهد گذاشت.

مدیرکل بخش بررسیها و سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی با ذکر این مطلب که پیش از این جهت گیری مثبت افزایش نرخ سود بانکی توسط کارشناسان، اقتصاددانان و بخش خصوصی تائید شده بود، عنوان کرد: بانک مرکزی در تلاش برای ساماندهی وضعیت بازار ارز است.