گران‌فروشی مرغ ادامه دارد

در حالیکه طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه در بازار مصرف نهایتا ۸۱۷۵ تومان باید فروخته شود، قیمت فروش این محصول به کیلویی ۱۲ هزار تومان هم رسید.

در این رابطه رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران گفت: طی دو روز گذشته برخلاف روند یک ماه گذشته که بخش دولتی خواهان عدم اعلام نرخ از سوی اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی بود، اتحادیه نرخ منطقی و قابل‌قبول مرغ را در بازار اعلام کرد.

به گفته مهدی یوسف‌خانی، بخش دولتی در یک ماه گذشته بر این عقیده بود که اگر اتحادیه قیمتی اعلام نکند بازار دچار تنش و افزایش قیمت نخواهد شد که این موضوع کاملاً اشتباه بود و عاملی شد تا قیمت مرغ زنده به کیلویی ۸۰۰۰ تومان و مرغ تازه به کیلویی ۱۲ هزار تومان برسد. با اعلام نرخ از سوی اتحادیه قیمت مرغ روند کاهشی به خود گرفت و طی دو روز گذشته قیمت مرغ زنده با کاهش ۸۰۰ تومانی مواجه شد و این کاهش قیمت در مرغ گرم با روند تندتری قابل‌ملاحظه است.

وی خاطرنشان کرده که میزان عرضه گوشت مرغ و مرغ زنده بیش از نیاز بازار است که در ساعات انتهایی روز یکشنبه هر کیلوگرم گوشت مرغ ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شد و پیش‌بینی بر آن است تا طی عرضه مرغ گرم در روز دوشنبه حداکثر قیمت هر کیلوگرم گوشت تازه مرغ ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه شود.

با این حال همچنان مرغ با نرخ‌هایی گران‌تر از قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شود.