۳۰۰هزارفرصت شغلی تا پایان سال

به گزارش فارس؛ حسین انواری در مراسم جشواره توانمندسازی و کارآفرینی ۸۰ هزار خانواده تحت پوشش امداد که در تالار وحدت برگزار شد اظهار داشت: کمیته امداد یک شجره طیبهای است که توسط حضرت امام و درست پس از ۲۰ روز از پیروزی انقلاب اسلامی براساس موازین فقهی و اسلامی تاسیس شد.

وی تصریح کرد: در سه دهه گذشته از عمر کمیته امداد، این مجموعه خدمات مختلفی را به جامعه هدف خود ارائه کرده است.

انواری اضافه کرد: کمیته امداد یک خانه امن برای افرادی است که به راحتی نمی‌توانند از استعدادهای خود بهره ببرند و این مجموعه با ظرفیت خود توانسته است از استعدادهای این افراد برای کشور استفاده کند.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد ادامه داد: کمیته امداد با اجرای برنامه‌های خود سعی دارد از تحکیم خانواده صیانت کند و آرامش و تعادل را در بین خانواده‌ها افزون کند.

وی بیان داشت: ‌ مجموعه امداد در طی سالهای گذشته استقلال و خودباوری را در بین خانواده‌ها قوت بخشیده است و توانسته با اجرای طرح‌های مختلف تعداد زیادی از مددجویان را شاغل و از چرخه حمایتی امداد خارج کند.

سرپرست کمیته امداد در ادامه افزود: فرهنگ انفاق و کمک کردن و همچنین کاهش تلخی‌ها و افزایش شیرینی‌ها از دیگر اقدامات امداد برای خانواده‌های تحت پوشش بوده است و در واقع امداد یک الگوی کارآفرینی در کشور محسوب می‌شود.

سرپرست کمیته امداد با اشاره به اقدامات این مجموعه در سال ۹۰ که سال مزین به جهاد اقتصادی است تاکید کرد: با همکاری دولت، بانک‌های عامل، نمایندگان مجلس و همچنین شورای عالی اشتغال ۳۰۰ هزار فرصت شغلی تا پایان سال فراهم خواهد شد.

انواری ادامه داد: ‌ تا به امروز ۲۲۰ هزار فرصت شغلی در سامانه اشتغال ثبت شده است که با برنامه‌ریزی انجام شده این آمار تا پایان سال به ۳۰۰ هزار فرصت شغلی خواهد رسید.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد اضافه کرد: در سال ۹۰ یک جهش اقتصادی در بین خانواده‌های محروم به وجود آمده است و امدادگران با حفظ کرامت توانسته‌اند در بخش اشتغال و خودکفایی گام‌های بلندی را بردارند و فعالیت‌های چشمگیری را داشته‌اند.

وی اضافه کرد: ‌ با افزایش ثروت ملی و عدالت اجتماعی می‌توانیم نرخ بیکاری را کاهش و اشتغال را در کشور توسعه دهیم ضمن اینکه امداد در ابتدای سال سه رکن اساسی برای رسیدن به اهداف خود در سال جاری ترسیم کرده بود.

انواری ارتقای سطح سلامت و توانمندی خانواده‌های کم‌بضاعت و محروم، کارآمدی امداد، حضور گسترده با مشارکت مردم را سه رکن اساسی برنامه‌های سال جاری عنوان کرد.

به گزارش فارس؛ در مراسم جشن توانمندسازی و کارآفرینی ۸۰ هزار خانواده تحت پوشش، حجتالاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی از غرفههای حاضر در این مراسم بازدید کردند.