به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس ، در پی برنامه عرضه اولیه ۷ درصد سهام شرکت مشمول اصل ۴۴ در بازار دوم فرابورس ، سازمان خصوصی سازی از طریق کارگزاری اقدام به عرضه بیش از ۵۵۰ میلیون و ۸۷۷ میلیون سهم کرد که به دلیل قیمت گذاری ۱۵۱۲ ریال هر سهم این شرکت ، بسیاری از سرمایه گذاران از خرید سهام منصرف شدند . به همین علت، از حجم قابل عرضه فقط ۱۵۱ میلیون سهم فروش رفت .

برهمین اساس، طبق مقررات معاملات سهام شرکت های تازه وارد در بورس و فرابورس، باید حداقل ۵۰ درصد سهام شرکت در همان روز عرضه به فروش برسد در غیر این صورت سهام معامله شده باطل می شود.

به همین علت مدیریت بازار فرابورس با صدور اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد: در راستای اجرای مفاد ماده ۵۵ دستورالعمل اجرایی معاملات در فرابورس ایران، کلیه معاملات انجام شده در نماد معاملاتی شرکت ذوب آهن اصفهان(ذوب۱) ابطال شد.

به گزارش فارس، این درحالی است به دلیل چنین رویدادی، سازمان بورس و هیئت پذیرش اوراق بهادار فرابورس با در نظر گرفتن اتمام مهلت ۶ ماهه ذوب آهن برای عرضه اولیه سهام در روز جاری، باید در خصوص تمدید یا عدم تمدید این عرضه تصمیم گیری کنند که به نظر می رسد احتمال تمدید این مهلت و عرضه مجدد سهام ذوب آهن در هفته آینده دور از ذهن نباشد.