به گزارش ايسنا، مهندس علي نيكزاد در مراسم بهره برداري از نخستين سامانه پرداخت الكترونيكي عوارض كه در آزادراه تهران ـ قم به كار گرفته شد، اظهار كرد: بيش از هزار و ۲۰۰ كيلومتر آزادراه در دولتهاي نهم و دهم طراحي ، ساخته و به بهره برداري رسيده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیش از دو هزار کیلومتر آزادراه دیگر توسط دولت در بخش راه وزارت راه و شهرسازی در دست ساخت است، گفت: ‌ از بخش خصوصی برای تبدیل بزرگراه‌ها به آزادراه، ساخت بندر، توسعه حمل و نقل هوایی و فرودگاه‌ها دعوت می‌کنیم.

نیکزاد با بیان این‌که ۳۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی دست مردم است، افزود: ‌ همچنین شش هزار و ۴۰۰ پیمانکار تایید صلاحیت شده با توان اجرایی حداقل ۴۸ میلیارد تومان در این حوزه وجود دارند که می‌توانند در توسعه زیرساخت‌های عمرانی کشور نقش بسزایی داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان این‌که راه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باز است، گفت: ارگان‌های مختلف مانند اورژانس، هلال احمر، امداد خودرو و … در راه‌های کشور در فصول مختلف به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی میزان تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در سال ۸۳ را ۲۶ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: ‌با توجه ویژه رییس جمهوری میزان کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی کاهش یافته و به ۲۳ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است که این میزان باتوجه به تکلیف برنامه پنجم باید سالانه ۱۰ درصد کاهش یابد.

نیکزاد با بیان این‌که بنا داریم ۱۵ درصد کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی را تجربه کنیم، گفت: در ۹ ماهه سال ۹۰ این اتفاق افتاده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به پرداخت الکترونیکی عوارض اشاره و خاطرنشان کرد: ‌ بهره‌گیری از این سامانه احترام بر مردم و جلوگیری از تلف شدن وقت آن‌ها را در پی دارد.

وی افزود: با استفاده از این روش پرداخت عوارض تخفیف قابل توجهی به مردم داده می‌شود که میزان آن در بانک‌ها مشخص می‌شود.

نيكزاد با بيان اينكه اين سامانه در دنيا مورد استقبال قرار گرفته است، خاطرنشان كرد: اميدواريم استفاده از اين سامانه در كليه آزادراههاي كشور توسعه يابد.