به نوشته روزنامه دنیای اقتصاد، مالك اين مجتمع كه از موجران حرفهاي - مالكان داراي چندين واحدمسكوني اجارهاي- محسوب ميشود همه واحدهاي مجتمع را بدون آنكه فروخته يا خالي گذاشته باشد، اجاره داده و اخيرا با توجه به نزديكشدن به اتمام قرارداد اجاره واحدها، در اطلاعيهاي به مستاجرها اعلام كرده كه به خاطر گراني و نوسان نرخ ارز مجبور است اجارهبها را در زمان تمديد، افزايش قابلملاحظهاي بدهد و لازم است افراد بيپرده قبول شرايط جديد يا تصميم به نقل مكان را به مالك اعلام كنند. متن اين اطلاعيه به شرح زير است:
همسایه عزیز
اگر چه شما را «همسایه» می‌دانیم، از شما بدی ندیده‌ایم و برایتان احترام فوق‌العاده‌ قائلیم، اما ناچارم به حقایقی بپردازم که قادر نیستم رودرروی شما به زبان بیاورم. خوب یا بد، حقیقت تلخی است که چاره‌ای جز روبه‌رو شدن با آن نداریم.

۱) - شرایط حاکم بر ما، که خارج از اراده و خواست و توان ما است(از جمله گرانی، افزایش نرخ‌های گوناگون دولتی، تاثیر این افزایش، شرایط منتج به نوسان نرخ ارز که معنای آن کاهش ارزش پول ملی یا قدرت خرید است)، کمتر یا بیشتر، به همه ما فشار وارد می‌کند. پس جبران سهم دیگران، از توان اینجانب خارج است.

۲) - نرخ اجاره در این ساختمان، بسیار کمتر از نرخ‌های جاری بوده است.

۳) - افزایش هزینه‌های مختلف ساختمان از جمله استهلاک(نگهداری و تعمیرات یا جایگزینی و سرمایه‌گذاری)، ‌ به صورتی درآمده است که جبران آن به تنهایی از توان اینجانب خارج شده است.

پس ناچارم، به‌رغم تاکیدم بر «همسایگی»، شرایط جدید را به این صورت، ولی با فرصت کافی برای تصمیم‌گیری، به آگاهی شما برسانم:
الف - به ناچار از این پس تمدید اجاره‌نامه‌ها مشروط به افزایش معقول و متناسب نرخ اجاره خواهد بود.

ب - عزیزانی که بپذیرند، در خدمتشان خواهیم ماند

پ - نازنینانی که افزایش برایشان سنگین باشد، روی چشم ما جا خواهند داشت و فرصت کافی دارند که درصدد یافتن جای مناسب و جدید باشند.

ت- از دوستان گرانقدر انتظار دارم كه با اين سخن بيپرده و صادقانه و صميمانه، متقابلا با صداقت و صمميت برخورد كنند و بيپرده، اعلام بفرمايند كه افزايش را ميپذيرند يا نقل مكان خواهند كرد.