در حالی در روزهای اخیر اخباری مبنی بر افزایش قیمت بلیت هواپیما در پی مصوبه مجلس شورای اسلامی منتشر شد که مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور اعلام در این باره گفت: هیچ افزایش قیمتی انجام نمیشود و این مصوبه تنها اصلاح یک ماده قانونی است.

به گزارش مهر، سه شنبه هفته جاری مجلس مصوبه ای را به تصویب رساند که براساس آن، شرکت فرودگاه های کشور اجازه می یابد مبلغ ۵۰ هزار ریال به قیمت بلیت هر مسافر در پروازهای داخلی و مبلغ ۲۵۰ هزار ریال به قیمت بلیت هر مسافر که با هواپیما عازم خارج از کشور است، اضافه کند.

انتشار این مصوبه منجر به این شد که برخی از منابع از افزایش قیمت بلیت هواپیما خبر دهند، این در حالی است که در جلسه علنی سه شنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان ماده ۸۷ قانون وصول برخی از درآمدهای دولت را اصلاح کردند و شرکت فرودگاههای کشور از مدتها پیش این مبلغ را از قیمت بلیت هواپیما دریافت می کرد.

در واقع با اصلاح این ماده قانونی شرکت فرودگاه های کشور یک در آمد پایدار را خواهد داشت و این مصوبه تاثیری هم بر قیمت بلیت هواپیما ندارد. محسن اسماعیلی مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور در گفتگو با مهر در این باره اظهار داشت: هیچ افزایش قیمت بلیتی نداریم و در گذشته هم این مبالغ از بلیت‌ها کسر می شد و مجلس تنها ماده قانونی را اصلاح کرد.

وی با اشاره به اخبار روز گذشته مبنی بر افزایش قیمت بلیت، گفت: این مصوبه فقط اصلاح ماده ۴۸ و ۸۸ قانون بود که براساس آن شرکت فرودگاه های کشور می تواند یک منبع مالی دایمی داشته باشد در غیر اینصورت مورد جدیدی نیست.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور بابیان اینکه در گذشته هم مبالغی از قیمت هر بلیت به این شرکت اختصاص می یافت، بیان کرد: دریافت این مبلغ در فرودگاه های مختلف متفاومت بود به‌طوری‌که یک فرودگاه ۵ هزار تومان و فرودگاه دیگر ۶ هزار تومان از مبلغ بلیت را دریافت می کرد.

وی افزود: برای ساماندهی پرداخت و همچنین یکسان سازی دریافت این مبالغ از سوی فرودگاه های کشور، مجلس به‌طور رسمی مبلغ ۵ هزار تومان برای پروازهای داخلی و ۲۵ هزار تومان برای پروازهای خارجی را تصویب کرد.

اسماعیلی بابیان اینکه درآمدی به شرکت فرودگاههای کشور اضافه نشده است، گفت: این قانون کمک می کند که برای سالهای آینده ما برنامه ریزی برای منابع مالی داشته باشیم و در برنامه خرید تجهیزات و توسعه و تکمیل فرودگاه های کشور این رقم را محسوب کنیم.