آغاز فروش‌های فوق‌العاده صنفی از اول اسفند

به گزارش مهر، حسن رادمرد گفت: فروشهای فوقالعاده صنفی از جمله سیاستهای وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار ایام پایانی سال است که بر این اساس، حمایت از واحدهای تولیدی و توزیعی و مصرفکنندگان در دستور کار قرار میگیرد.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به افزایش تقاضای پایانی سال و برابر با قانون نظام صنفی، امسال نیز مجوز برگزاری فروش‌های فوق‌العاده و حراج‌ برای واحدهای صنفی که تامین‌کننده نیازهای مردم هستند، صادر شده و بر این اساس قرار بر این است که فروش‌های فوق‌العاده واحدهای صنفی از اول اسفندماه در سراسر کشور آغاز شود.

وی تصریح کرد: البته در مورد برخی کالاها از جمله پوشاک زمستانی این اجازه داده شده است که واحدهای صنفی به تشخیص روسای اتحادیه‌ها، کار فروش فوق‌العاده را زودتر از سایر بخش‌ها آغاز کنند تا علاوه بر تامین مایحتاج مردم، کالاها نیز به انبارها منتقل نشده و هزینه انبارداری متوجه واحدهای صنفی نشود.

به گفته رادمرد، در فروش‌های فوق‌العاده سال جاری، رسته‌های صنفی از جمله پوشاک، لوازم خانگی، کیف، کفش، آجیل و خشکبار، منسوجات مشارکت دارند، ضمن اینکه این آمادگی وجود دارد که چنانچه سوپرمارکت‌ها، برندها و واحدهای صنفی عرضه کننده مواد غذایی و پروتئینی نیز موافق باشند، فروش فوق‌العاده در آنها نیز برگزار شود.

وی اظهار داشت: در تهران، با هماهنگی صورت گرفته با اتحادیه کشوری پوشاک، بیش از ۵ هزار واحد صنفی در رسته پوشاک به تامین مایحتاج مورد نیاز مردم از طریق فروش‌های فوق‌العاده می‌پردازند و بر این اساس، به واحدهای صنفی اعلام شده که از طریق سایت اتحادیه ثبت نام کرده و بسته به نوع کالا و کیفیت و قیمت آن، مجوزهای لازم را دریافت کنند.

رادمرد گفت: تمامی واحدهای صنفی که در طرح فروش فوق‌العاده مشارکت دارند، با برندهای متحدالشکلی بر سر در مغازه‌های خود مشخص شده‌اند و مردم می‌توانند با مراجعه به آن، کالای مورد نیاز خود را با اطمینان از کیفیت و قیمت خرید کنند.

وی افزود: تمامی ضوابط به گونه‌ای تدوین شده که فروش‌های فوق‌العاده به صورت باطنی اتفاق افتند و تنها در ظاهر، یک واحد صنفی در فروش فوق‌العاده شرکت نکند. ضمن اینکه بازرسان نیز به فروشگاهها شرکت‌کننده در این طرح مراجعه کرده و به تخلفات رسیدگی می‌کنند.

رادمرد در خصوص تخفیف‌های در نظر گرفته شده برای مردم در این طرح گفت: میانگین تخفیف‌های در نظر گرفته شده، ۱۵ درصد است، اما میزان تخفیف‌ها از ۵ تا ۳۰ درصد هم متغیر است.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: این فروش‌ها تا ۲۵ اسفندماه در واحدهای صنفی ادامه خواهد داشت اما اگر تقاضایی وجود داشته باشد، بعد از بررسی ممکن است به تمدید این فروش‌ها برسد.

وی اظهار داشت: تمامی اقلام عرضه شده در طرح، باید اتیکت قیمتی داشته باشند و به مشتری فاکتور دهند، در غیر این صورت تخلف است و با متخلفان برخورد میشود.