به گزارش افکار نیوز به نقل از ایسنا، واحد اطلاعات اقتصادي اكونوميست در نخستين گزارش سال ۲۰۱۲ خود اعلام کرد که طي سال جاري ذخاير ايران به جز طلا افزايشي چهار ميليارد و ۸۰۰ ميليون دلاري خواهد داشت.

اکونومیست در گزارش ماه ژانویه ۲۰۱۲ همچنان بر مواضع قبلی خود پافشاری کرده و میزان ذخایر ایران به جز طلا در سال گذشته را ۷۴ میلیارد و ۸۰۹ میلیون دلار برآورد و پیش‌بینی کرد که این میزان با چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار افزایش در سال جاری به ۷۹ میلیارد و ۶۰۹ میلیون دلار برسد.

به اعتقاد اکونومیست روند صعودی ذخایر خارجی ایران در سال‌های آتی متوقف خواهد شد به طوری که در سال ۱۳۹۱ ذخایر ایران به جز طلا با ثبت رقم ۷۸ میلیارد و ۱۰۹ میلیون دلار، کاهش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری نسبت به سال جاری خواهد داشت.

همچنین پیش‌بینی شده است که در سال ۱۳۹۲ کاهش یک میلیارد دلاری، ذخایر ایران به جز طلا را به ۷۷ میلیارد و ۱۰۹ میلیون دلار خواهد رساند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۳۹۳ ذخایر به جز طلای کشور معادل ۷۶ میلیارد و ۹۰۹ میلیون دلار خواهد بود که با تداوم روند نزولی در سال ۱۳۹۴ برای ذخایر به جز طلای ایران رقم ۷۵ میلیارد و ۹۰۹ میلیون دلار ثبت خواهد شد.

سال ۱۳۹۵ سالي است که براي ذخاير به جز طلاي ايران رقم ۷۴ ميليارد و ۹۱۰ ميليون دلار به ثبت خواهد رسيد که نسبت به سال جاري چهار ميليارد و ۶۹۹ ميليون دلار کاهش نشان ميدهد.