مردم سپرده های خود را نزد بانکها و موسسات دارای مجوز از بانک مرکزی سپرده گذاری نمایند.

بانک مرکزی اعلام کرد: براساس ماده ۲ مصوبه شورای پول و اعتبار دررابطه با سیاست‌های پولی و اعتباری نظام بانکی کشورتعیین نرخ سود علی‌الحساب سالانه سپرده‌های مدت دار و اوراق سپرده عام و خاص در طول دوره سپرده‌گذاری در اختیار بانک‌ها خواهد بود. همچنین به موجب ماده ۹ همین مصوبه نرخ سود تسهیلات عقود غیرمشارکتی ۱۴ الی ۱۵ درصد و عقود مشارکتی بین ۱۸ تا ۲۱ درصد تعیین شده است. بنابراین بانک ها و موسساتی که قصد دارند نرخ بالاتر از نرخ سود تسهیلات را به سپرده‌گذاران پرداخت نمایند، ملزم می‌باشند قبل از اعلام نرخ سود سپرده‌ها، طرح توجیهی خود را به بانک مرکزی به عنوان سیاست‌گذار پولی و اعتباری کشور ارائه نموده و تائیدیه دریافت نمایند.

طرح‌هائی مانند سماء، نگین و … که نرخ سود ۵/۱۵۰ الی ۴۷/۱۶۴ و … توسط برخی از بانکها و موسسات، علی‌الخصوص موسسات بدون مجوز و در شرف تاسیس اعلام می‌ گردد، فاقد وجاهت قانونی است.
ازاینرو مجدداً تاکید می‌گردد که مردم سپرده‌های خود را نزد بانک‌ها و موسساتی که دارای مجوز بانک مرکزی می‌باشند، سپرده‌گذاری نمایند و فریب تبلیغات خلاف قانون را نخورند.

از رسانه ملی، شهرداری‌ها، وزارت راه و ترابری و وزارت ورزش درخواست می‌شود از تبلیغات موسسات فاقد مجوز و طرح‌هائی که با نرخ‌های غیر متعارف اعلام می‌شود در این رسانه‌ها و بیلبوردها در سطح شهر و جاده‌ها و میادین ورزشی جلوگیری نمایند.

بدیهی است با بانک‌ها و موسسات متخلف برخورد خواهد شد و در صورت عدم جمع‌آوری اینگونه تیزرهای تبلیغاتی مجوز فعالیت آن‌ها ابطال خواهد شد.
سود سپرده پرداختی بانکها و موسسات باید به صورت شفاف و معقول به اطلاع عموم برسد.