خسرو ارتقایی در گفتگو با مهر درباره احتمال جیرهبندی آب شرب مردم استان تهران در تابستان سال آینده گفت: در حال حاضر میزان بارشهای استان تهران و البرز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با افزایشی بیش از ۱۰۰ درصد روبرو بوده است.
مدیرعامل آب ‌منطقه‌ای استان تهران با اعلام اینکه در شرایط فعلی نگرانی برای تامین آب استان‌های تهران و البرز برای سال ۹۱ وجود ندارد، تصریح کرد: حتی اگر بارش‌های فعلی در اسفندماه و بهار سال ۹۱ ادامه نیابد، با توجه به شرایط مطلوب ذخیره‌سازی آب در سدها، باز هم امکان جیره‌بندی آب منتفی است.

به گفته این مقام مسئول در صورتی ‌که تا تابستان سال آینده، حجم بارش‌ها کاهش یابد و یک گرمای بی‌سابقه را برای تابستان ۹۱ شاهد باشیم، با توجه به بارش‌های زمستانی، باز هم آب در تهران جیره‌بندی نخواهد شد.

وی با یادآوری اینکه در این شرایط، از شهریورماه سال ۹۱ احتمال کمبود آب در تهران وجود خواهد داشت، بیان کرد: بر این اساس در صورت تحقق این پیش‌بینی‌ها، برای نیمه دوم سال آینده با بحران کم آبی روبرو خواهیم شد.

ارتقایی همچنین از افزایش پوشش برفی استان تهران و البرز خبر داد و افزود: هم اکنون پوشش برفی در برخی از نقاط استان تهران و البرز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل آب منطقهای تهران در پایان با اشاره به افزایش ۱۴۷ درصدی حجم آب ورودی به سدهای تهران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای تهران همچون امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو، ذخیرهسازی شده است.