اعطای زمین‌های رایگان به پیمانکاران برای ساخت مساکن استیجاری

 سیدابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اهمیت توسعه و افزایش تولید مسکن استیجاری در کشور، گفت: در شرایط کنونی مستأجران برای تأمین مسکن مورد نیاز، با موانع و مشکلات بسیاری به ویژه کمبود خانه های استیجاری مواجه هستند. نبود مسکن کافی در کشور برای اجاره موجب افزایش قیمت ها شده است.

عملکرد غیرقابل قبول دولت در عرصه تولید مسکن

وظیفه اصلی دولت در این عرصه سیاست گذاری مناسب برای تولید مسکن استیجاری است، اما مـتأسفانه دولت تاکنون عملکرد قابل قبولی در حوزه تولید مسکن نداشته است

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وظیفه اصلی دولت در این عرصه سیاست گذاری مناسب برای تولید مسکن استیجاری است، اما مـتأسفانه دولت تاکنون عملکرد قابل قبولی در حوزه تولید مسکن نداشته است.

وی افزود: در شرایط کنونی بر اساس آمارها حدود 30 درصد جامعه در خانه های استیجاری زندگی می کنند، حال با توجه به افزایش قیمت مسکن، عملا خرید مسکن برای بسیاری از مردم دست نیافتنی شده است، از این رو خانوارها به سمت اجاره ملک هدایت می شوند.

اعطای زمین های رایگان به پیمانکاران برای ساخت مساکن استیجاری

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی دولت به دنبال اعطای زمین های رایگان به پیمانکاران بخش خصوصی برای ساخت مساکن استیجاری است، البته سازندگان برای اجرای پروژه ها در شرایط کنونی نیازمند تشویق هستند که ارائه اراضی رایگان می تواند آن ها را به ساخت مساکن استیجاری ترغیب کند.

نیازی به تشکیل سازمان اجاره داری در وزارت راه و شهرسازی است

موسوی بیوکی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده از سوی کارشناسان برای تشکیل سازمان اجاره داری در وزارت راه و شهرسازی، گفت: به نظر من در شرایط کنونی تشکیل سازمانی جدید اقدامی کارشناسی نیست، وزارت راه و شهرسازی معاونت های بسیاری دارد که می توان وظایف احتمالی این سازمان را به آن ها واگذار کرد.

سازمان ملی زمین و مسکن می تواند متولی ساماندهی بازار اجاره مسکن باشد

وی ادامه داد: به نظر من سازمان ملی زمین و مسکن می تواند مسئول و متولی ساماندهی بازار اجاره مسکن و موضوع تولید مسکن استیجاری باشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: با توجه به نزدیک بودن ایام تابستان و رونق گرفتن نقل و انتقالات مسکن، دولت باید هر چه سریع تر راه کارهای کوتاه مدتی را برای ساماندهی بازار اجاره مسکن و جلوگیری از افزایش قیمت ها تدوین و عملیاتی کند.