شورای‌عالی مسکن بررسی بسته رونق مسکن را آغاز کرد

 بسته جدید رونق مسکن پس از ماهها بررسی، سرانجام در شورای عالی مسکن مطرح و احتمالا تا هفته آینده نهایی و از آن رونمایی می‌شود.

اخبار اقتصادی- در این بسته که چندین آپشن و گزینه برای عرضه و تقاضای مسکن و ساماندهی رهن و اجاره بها دیده می‌شود، قرار است قبل از تیر ماه امسال نهایی و رونمایی شود تا بتواند به کمک بازار مسکن بیاید.

ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیر عامل بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد جزئیات بسته رونق مسکن گفت: برای بسته رونق بخش مسکن جلسه‌ای در وزارت راه و شهرسازی داشتیم و قرار شد، نقطه نظرات ارائه شود، بنابراین تصور می شود که هفته آینده این بسته رونمایی و نهایی شود. 

رحیمی انارکی در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین بخش این بسته چیست، گفت: تصور ما بر این است که این بسته بتواند بخش مسکن را رونق دهد،‌ هم بخش عرضه و هم بخش تقاضا را پوشش خواهد داد و آپشن‌هایی برای رهن و اجاره در نظر گرفته‌ایم. 

بر اساس این گزارش، شورای عالی مسکن در این بسته همچنین در حال بررسی ایجاد موسسات کنترل بازار اجاره است تا متقاضیان مسکن که می‌خواهند واحد خود را اجاره دهند و افرادی که خواهان اجاره کردن واحد مسکونی هستند، به این موسسات مراجعه کنند.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مورد ایجاد موسسات کنترل بازار اجاره روز گذشته گفت: در قالب ماده دو قانون ساماندهی مسکن موسسات اجاره داری ایجاد می‌شود تا مطابق با آن مردمی که می‌خواهند واحدهای خود را اجاره دهند، در قالب این موسسات خانه‌های خود را به مستأجران واگذار کنند.

وی با بیان اینکه در این زمینه شیوه نامه‌ای تهیه خواهد شد، افزود: این برنامه بخشی از قانون است که در دستور وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امیدواریم، به زودی شیوه نامه این برنامه را تهیه کنیم، تصریح کرد: پس از تهیه این شیوه‌نامه موسسات شکل گرفته و بازار اجاره بها را سامان می‌دهند.

مازیار حسینی معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز روز گذشته از بررسی بسته جدید رونق بازار مسکن در دو حوزه بازار سرمایه و بازار پول در جلسه شورای عالی مسکن خبر داده بود.