به گزارش ایسنا، فدراسیون سازمانهای صادراتی هند اعلام کرد که این گروه از ۱۰ تا ۱۴ ماه مارس (۲۰ تا ۲۴ اسفند) به ایران سفر میکنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این فدراسیون افزود که صادرکنندگان هندی مشکل چگونگی دریافت پول از ایران را با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه معامله با دلار حل کرده‌اند.

آناند ست، سخنگوی فدراسیون سازمان‌های صادراتی هند، یکی از شرکای دولت هند در ارتقای تجارت در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: ما انتظار داریم قراردادهای زیادی از این سفر حاصل شود.

این سازمان تجاری که توسط دولت هند تاسیس شده است، اعلام کرد که صادر کنندگان هندی می‌توانند با استفاده از سیستم‌های پرداخت روپیه پول کالاهای خریداری شده از ایران را پرداخت کنند.

این روش راهی را در اختیار دهلی نو قرار می‌دهد تا تحریم‌های غرب علیه ایران را دور بزند.

ایران دومین صادرکننده نفت به هند است و حدود ۱۲ درصد نیازهای این کشور به نفت خام را فراهم می‌کند.

هند اعلام کرده است که فقط از تحریم‌هایی پیروی می‌کند که توسط سازمان ملل علیه ایران اعمال شده است و تحریم‌هایی را که توسط کشورها به صورت یک‌جانبه اعمال شده است اجرایی نخواهد کرد.

راهول کولار، وزیر تجارت هند ماه میلادی گذشته اعلام کرد که دهلی نو هیاتی را به ایران خواهد فرستاد تا " صادراتمان را ارتقا دهند " و فرصت‌های تجاری را که توسط تحریم‌ها فراهم شده است، بررسی کنند.

وی گفت که فرصت‌های بزرگی وجود دارند که هند از آنها استفاده خواهد کرد.

رسانههای هندی گزارش دادند که دهلی نو و تهران که روابط تاریخی طولانی مدتی با یکدیگر دارند امیدوارند بتوانند حدود ۴۵ درصد تجارتهای نفتی خود با روپیه را با افزایش صادرات حل و فصل کنند.