به گزارش فارس، هیئتی شامل بازرگانان و فعالان اقتصادی در زمینههای گیاهان دارویی، زعفران و داروهای گیاهی به سرپرستی کیومرث کرمانشاهی معاون کمکهای تجاری سازمان توسعه تجارت ایران و با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و دفتر سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) به منظور انجام مذاکرات بازرگانی و بازدیدی چهار روزه وارد توکیو شد.

هدف اصلی از سفر هیئت مذکور انجام مذاکره با مقامات تجاری و بازرگانی ژاپن و نیز بازدید از مراکز تولیدی و صنعتی فعال در امر داروهای گیاهی، مواد غذایی، دیدار و گفت‌وگو با تجار و متخصصان و اساتید دانشگاه و نیز بازدید از سی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فودکس می‌باشد.

حشمتی‌فر کاردار موقت سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو ضمن استقبال از ابتکارات و اقدامات مشابه در خصوص توسعه و ارتقای روابط تجاری دو کشور، اظهار داشت: سازمان تجارت خارجی ژاپن از جمله سازمان‌هایی است که از گذشته روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران برقرار کرده و در این زمینه قبلا نیز یادداشت تفاهمی به امضای جترو و سازمان توسعه تجارت ایران رسیده که امیدواریم زمینه‌های اجرایی‌تر شدن آن بیش از پیش فراهم شود و اینگونه برنامه‌ها به توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور کمک کند.

وی با تأکید بر نقش مهم بخش خصوصی در روابط تجاری دو کشور گفت: خوشبختانه ما طی سال‌های اخیر شاهد تبادل هیئت‌های تجاری بوده‌ایم که خود زمینه‌ساز فعالیت‌های با گسترده‌تر و بادوام‌تر بوده است.

کاردار سفارت با اشاره به اهمیت نمایشگاه بین‌المللی فودکس اظهار داشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو در راستای توسعه صادرات غیرنفتی بارها ضرورت شرکت فعال جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه مذکور را مورد تاکید قرار داده و امیدواریم که حضور این هیئت زمینه‌های لازم را جهت شرکت فعال جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه مذکور طی سال‌های آینده فراهم کند.

لازم به ذکر است که بازدید از نمایشگاه مواد غذایی و نوشیدنی فودکس و آشنایی با تجار و وارد کنندگان مواد غذایی از مهمترین برنامههای سفر هیئت سازمان توسعه تجارت ایران است. این نمایشگاه همه ساله با حضور شرکتها و سازمانهای دولتی و خصوصی از کشورهای مختلف در محل نمایشگاههای بینالمللی ژاپن ماکو هاری، برگزار میشود و در آن بیش از ۲ هزار شرکت، تولیدات خود در زمینههای محصولات کشاورزی و غذایی، میوه و سبزیجات، محصولات دامی و لبنیات، غذاهای دریایی و نوشیدنیها و آب میوهها و نیز کتب و نشریات در خصوص مواد غذایی را معرفی میکنند.