به گزارش ایسنا، با باز شدن در و هجوم جمعيت، فضاي شعبه به يک باره مملو از جمعيت مي شود. انبوهي از فرم ها و کاغذهاي کپي بر پيشخوان ديده مي شود و کارکنان با ابزارآلات ابتدايي و ماشين حساب معمولي کلنجار مي روند. به اين ترتيب، يک روز پرتب و تاب براي بانک و مشتري کليد ميخورد.

این تصویر دیرآشنای شعب بانکها طی سالهای گذشته بود، ولی اوضاع در طول زمان تغییر کرد. اکنون دیگر به ندرت چنین صحنه هایی را شاهدیم.

هیچ کس نمی تواند پیشرفت های قابل توجهی که در چند سال اخیر در صنعت بانکداری کشور رخ داده است را نادیده بگیرد. اکنون به مدد فناوری‌های نوین، دیگر نیازی نیست برای انجام برخی از امور بانکی خرد به طور مستقیم به شعبه مراجعه کنید.

به احتمال زیاد این خدمات دامنه افزونتری نیز خواهد یافت، اما بر اساس سیاستهای بانک مرکزی قرار بود فراتر از این حرکت کنیم و دو بانک بدون شعبه(مجازی) نیز در کشور ایجاد شود که ظاهراً اولین آنها یعنی بانک الکترونیکی آرین در گیر و دار تحولات اخیر بانکی بلاتکلیف مانده‌است.

در سال ۹۰ که می رفت نخستین بانک الکترونیکی ایران متولد شود، این تولد تا اطلاع ثانوی بدون ذکر دلیل مشخص به تعویق افتاده است و سهامداران، به خصوص سهامداران خرد، با مراجعه به هر مرجع ذی‌صلاح قابل دسترسی و نیز تماس با سایت‌ها و جراید، جویای وضعیت این بانک هستند.

در این میان مدیرعامل بانک الکترونیکی آرین اخیراً طی مصاحبه‌ای به سخنان اخیر رییس کل بانک مرکزی مبنی بر راه‌اندازی قریب الوقوع بانک اشاره کرده، اما ظاهراً بازخورد عملی از این مصاحبه ها مشاهده نمی شود.

در همین رابطه، سید حاجی محمد موحد، نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اصل ۹۰ گفته‌ است: افتتاح اولین بانک تمام الکترونیکی در ایران جرقه خوبی است، اما این موضوع اگر بخواهد تنها وعده باشد و عملی نشود، امر پسندیده‌ای نیست.

وی در پاسخ به این سوال که بانک آرین با بیش از سه هزار سهامدار حقیقی و حقوقی سرنوشتی بلاتکلیف دارد، سرنوشت این سهامداران تا چه زمانی مشخص می شود، افزود: تصمیمات باید با سرعت گرفته شود و اجرای آن هم باید با سرعت انجام شود.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی، شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی همواره به بحثپیشرفت در زمینه بانکداری الکترونیک توجه می‌کنند و سعی خود را بر این‌ می‌گذارند که این گونه مسائل با راه حل ها و سیاست های درست و بجا به ثمر برسد.

او از پيگيري اين موضوع توسط شوراي پول و اعتبار خبرداد وافزود: در صورت درخواست سهامداران، کميسيون اصل ۹۰ مجلس آخرين وضعيت راهاندازي بانک الکترونيکي آرين را بررسي خواهد کرد.