به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی آسوشیتد پرس قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه آوریل امروز چهار شنبه با ۵۱ سنت افزایش به بیش از ۱۰۵.۲۱ دلار رسیده است .

بر اساس این گزارش قیمت نفت روز گذشته با ۲.۰۲ دلار کاهش به کمتر از ۱۰۴.۷۰ دلار رسیده بود. بر این اساس قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن نیز با ۳۴ سنت افزایش به بیش از ۱۲۲.۳۲ دلار رسیده است. قیمت نفت آمریکا از ۷۵ دلار در ماه اکتبر به بیش از ۱۰۰ دلار رسیده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی ادامه روند صعودی قیمت نفت و سوخت در آمریکا موجب کاهش هزینه های مصرفی و افت رشد اقتصادی این کشور طی ماههای آینده خواهد شد. افزایش قیمت بنزین در آمریکا طی ماههای اخیر به دردسر بزرگی برای باراک اوباما تبدیل شده است و انتقادات تند جمهوری خواهان را در پی داشته است.

تشدید تنشهای سیاسی بین ایران و غرب بر سر مساله هسته ای تاثیر زیادی در افزایش قیمت نفت طی هفته های اخیر داشته است . اتحادیه اروپا قصد دارد از ابتدای جولای واردات نفت از ایران را متوقف کند . موسسه تحقیقاتی آمریکن پترولیوم نیز اعلام کرد میزان ذخایر نفتی این کشور طی هفته گذشته با رشد ۴.۶ میلیون بشکه ای روبرو شده است .