به گزارش فارس، حسین مهاجران با اشاره به خرید و ذخیرهسازی نزدیک به ۱۰۰ هزار تن سیب و پرتقال ، گفت : توزیع سیب و پرتقال هم بعد از ۲۵ اسفند آغاز میشود .

وی از عرضه موز با قیمت مصوب به منظور تعدیل قیمت میوه در شب عید خبر داد و افزود: قیمت خرده فروشی این محصول حتی از قیمت های عمده فروشی در میادین میوه و تره بار کمتر خواهد بود.

به گفته رییس اتحادیه میوه وتره بار در زمن حاضر نرخ هر کیلوگرم موز در میادین میوه و تره بین ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های تنظیم بازار میوه شب عید همچون سال گذشته دقیق و با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده است، در خصوص قیمت میوه ها به شاتا گفت: قیمت های مصوب هنوز مشخص نشده اما در جلسه ای با مباشرین طی روزهای آتی قیمت هفته آینده نهایی می‌شود.

مهاجران با بیان این مطلب که قیمت ها در ایام نوروز افزایش غیر منطقی نخواهند داشت، افزود: این اتحادیه نزدیک به ۴۰۰ واحد صنفی برای توزیع میوه در سراسر کشور را نیز به وزارت صنعت‌، معدن و تجارت معرفی کرده است.

رییس اتحادیه میوه و تره بار درادامه سخنان خود گفت: با توجه منابع تامین شده از محل تولید داخل و برآورد نیاز بازار در روزهای پایانی سال جاری و روزهای نخستین سال آینده، می‌توان گفت‌ تا ۱۵ فروردین نیازی به واردات نیست و اگر هم واردات صورت گیرد به دلیل احتمال کمبود میوه در بازار است.

وی اضافه کرد : به دلیل کاهش تولید داخلی و مصرف ذخایر میوه در ایام سال نو،بازار با کمبود میوه مواجه خواهد شد و در چنین شرایطی قیمتها افزایش پیدا خواهند کرد پس واردات میوه در فروردین و اردیبهشت در راستای تنظیم بازار خواهد بود.