افزایش کیفیت خودرو در گرو به روزرسانی چرخه تولید است

 اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس در خصوص اولویت‌های آقای مقیمی به عنوان مدیرعامل جدید ایران خودرو، گفت: ارزیابی هوشمندانه، دقیق و عمیق مدیران میانی و پایین‌دستی حاضر در ایران خودرو یکی از الزامات آقای مقیمی است تا میزان توانایی و تعهد این افراد مشخص شود.

اخبار اقتصادی- نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیر توانمند و فاسد ارزش ماندگاری ندارد، افزود: آقای مقیمی می‌تواند با انتخاب افراد مطمئن، متعهد و حساس نسبت به بیت المال کارنامه خوبی از خود در ایران خودرو به جای گذارد.

می‌توان با واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها، به روزرسانی چرخه تولید، مشارکت با شرکت‌های خارجی و استفاده از توان داخل زمینه افزایش کیفیت را فراهم کرد

هزینه‌های تولید خودرو در کشور بالاست

وی اظهار کرد: هزینه‌های تولید خودرو در کشور بالاست بنابراین باید دومین برنامه مدیرعامل جدید ایران‌خودرو کاهش هزینه‌های تولید باشد تا مردم بتوانند خودروی ارزان قیمت بخرند و خرید چهارچرخ‌ها به آرزو، آمالی برای جوانان تبدیل نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزایش کیفیت خودروهای داخلی را یکی از الزامات خودروسازان برشمرد و اضافه کرد: می‌توان با واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها، به روزرسانی چرخه تولید، مشارکت با شرکت‌های خارجی و استفاده از توان داخل زمینه افزایش کیفیت را فراهم کرد.

رنجبرزاده ادامه داد: افزایش تیراژ تولید خودرو موجب بیشتر شدن عرضه و کاهش قیمت خودرو می‌شود بنابراین باید با به کارگیری ظرفیت داخلی بر تعداد دستگاه های تولید افزود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید برنامه خودروسازان به گونه‌ای باشد که خودروی با کیفیت و ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد تولید شود و این امر محقق نمی شود مگر آنکه مدیران پاکدامن، سالم و ... در کنار آقای مقیمی فعالیت کند.