به گزارش افکار نیوز، محمد طالبی در گفتوگو با فارس، در مورد مصادره زمین ایران خودروی تبریز گفت: این زمین قبلا متعلق به فردی بوده که کارخانه رب گوجهفرنگی آذرتک در آن احداث کرده بود و مالک آن کارخانه به دلیل گرفتن وام از بانک کشاورزی بدهکار بوده و زمین کارخانه در رهن بانک کشاورزی قرار داشته، اما آن فرد بدون اطلاع بانک زمین را به ایران خودرو تبریز فروخته است که این کار خلاف قانون بوده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی در پاسخ به این پرسش که کل بدهی مالک زمین چقدر بوده گفت: در حال حاضر کل بدهی به ۸ میلیارد تومان می‌رسد، اما با وجود اینکه زمین در رهن بانک قرار داشته بدون اطلاع آن را فروخته و تخلف کرده است که در واقع هم خریدار و هم فروشنده هر دو تخلف کرده‌اند، اما در عین حال بانک برای کمک به طرحهای اقتصادی کشور مساعدت می‌کند و این تخلف را نادیده گرفته و مقرر داشت فرد بدهکار بدهی خود را به بانک بپردازد.

طالبی افزود: بدهکار یاد شده با وجود اینکه بارها طی مذاکراتی با بانک قول می‌داد که بدهی خود را تقسیط کرده و بپردازد، اما هر بار زیر قول زده و به آن عمل نمی‌کرد و در نهایت بانک کشاورزی مجبور شد پرونده مطالبات معوق خود را به شرکت وصول مطالبات معوق زیر نظر وزارت اقتصاد ارجاع دهد که آنها نیز اقدام کرده‌اند.

وی افزود: براساس بررسی کارشناسان رسمی دادگستری با وجود انجام مراحل قانونی زمین یاد شده در مسیر مزایده قرار گرفته و ظرف دو، سه روز آینده به مزایده گذاشته می‌شود.

طالبی تاکید کرد: گرچه بانک کشاورزی تمام تلاش خود را برای حمایت از صنعت و تولید کشور به کار می‌گیرد، اما نمی‌تواند از مطالبات خود صرفنظر کرده و طبق قانون و از طریق مجاری رسمی و شرکت وصول مطالبات معوق اقدام کرده است، اما در عین حال اگر طرف‌های بدهکار اراده‌ای برای پرداخت بدهی خود به بانک داشته باشند، می‌تواند باز هم مساعدت کنند.

وی در مورد تغییر کاربری زمین گفت: طرح احداث ایرانخودروی تبریز که از طرف دولت و وزارت صنایع حمایت میشود، مشکلی از نظر تغییر کاربری ندارد و مشکل اصلی بحث بدهی مالک قبلی زمین به بانک کشاورزی و نیز فروش بدون اجازه سند در رهن بانک است.